شناسهٔ خبر: 158796 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

برنامه ۱۲ گانه کمیته حجاب و عفاف شرکت فرودگاه‌ها برای صیانت از حجاب

جلسه دبیر کمیته حجاب و عفاف شرکت فرودگاه‌ها از تدوین دستورالعمل ۱۲گانه صیانت از حجاب در ستاد و فرودگاه‌ها خبر داد و گفت: این شرکت به‌عنوان یک دستگاه حاکمیتی و دولتی بر اساس تکالیف شرعی و عرفی موظف به اجرای دستورالعمل‌های صیانت از حجاب در فرودگاه‌ها است.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ رضا قربانی امین در نشست کمیته حجاب و عفاف که روز یکشنبه برگزار شد، بر رعایت الزامات اداری و اخلاق حرفه‌ای در حوزه حجاب و عفاف به معنی رعایت و حفظ پوشش کارکنان زن و مرد در فضای اداری در راستای اجرای دستورالعمل عفاف و حجاب تاکید کرد.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های مدون از سوی کمیته حجاب و عفاف برای صیانت از حجاب در فرودگاه‌ها گفت: آموزش و اقناع سازی در حوزه حجاب و عفاف برای کارکنان، انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری و تبلیغی، ارائه خدمات مشاوره‌ای دینی و اخلاقی، فضاسازی تبلیغی محیطی با محوریت حجاب و عفاف، تشویق و تربیت کارکنان محجبه و فعال در حوزه حجاب و عفاف، ارشاد و راهنمایی کارکنان، مسافران و مستقبلین بدحجاب و بد پوشش، برگزاری جلسات با دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی، هماهنگی در حوزه حجاب و عفاف در فرودگاه‌ها، استفاده از ظرفیت حراست فرودگاه‌ها، برخورد قانونی با متخلفین و هنجارشکنان و حوزه حجاب و عفاف و انجام هرگونه اقدام لازم برای تقویت و تحکیم فعالیت‌ها در حوزه حجاب و عفاف از سوی فرودگاه‌ها مواردی است که اجرایی خواهد شد.

دبیر کمیته حجاب و عفاف شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه موضوع صیانت از حجاب از در ورودی فرودگاه‌ها آغاز می‌شود و تا ورود به هواپیما ادامه خواهد داشت، گفت: نخستین تذکر در محل درهای ورودی توسط فراجا، دومین تذکر در سالن‌ها توسط مدیر ترمینال، سومین تذکر توسط پرسنل شرکت‌های هواپیمایی هنگام صدور کارت پرواز و آخرین تذکر در داخل هواپیما توسط مهمانداران و کارکنان شرکت هواپیمایی انجام می‌شود.

قربانی امین با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر به‌خوبی در فرودگاه‌های کشور انجام می‌شود، گفت: این امر باید مستمر باشد و با کمک تشکل‌های آموزش دیده مردمی انجام شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی دشمن برای به حاشیه بردن کشور گفت: دشمنان قسم خورده لحظه‌ای بیکار نیستند و باید با هوشیاری و آموزش به استقبال صیانت از حجاب و عفاف برویم.

انجام برنامه‌های فرهنگی مستلزم پیش‌بینی و برنامه‌ریزی دقیق است

همت‌علی شاه‌نظری معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه‌ها در این نشست گفت: از هم‌اکنون باید با برنامه منظم به استقبال برنامه‌های سال جدید برویم و پیش‌بینی لازم درخصوص اجرای برنامه‌هایی مثل برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه ائمه جماعت در سال آینده داشته باشیم.

نقش پررنگ ائمه جماعت در ترویج عفاف و حجاب

حجت الاسلام سامعی رئیس ستاد اقامه نماز نیز که در نشست کمیته حجاب و عفاف حضور داشت، گفت: روحانیون و ائمه جماعت که در فرودگاه‌ها حضور دارند، می‌توانند نقش مشاور را در حوزه حجاب و عفاف ایفا کنند و در فضایی مطلوب پاسخگوی شبهات و مسائل این حوزه باشند.

وی با اشاره به اینکه نیاز به برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه ائمه جماعت فرودگاه‌های کشور داریم، گفت: با توجه به حساسیت‌هایی که از سال گذشته در کشور وجود دارد، ائمه جماعت با آموزش و رفتار روانشناسانه می‌توانند نقش پررنگی در ترمینال‌ها داشته باشند.

لزوم نظارت بیشتر بر تبلیغات فرودگاهی

اسماعیلی، نماینده امور بانوان نیز در نشست کمیته حجاب و عفاف بر نظارت جدی بر پخش محتوای تبلیغی در ترمینال‌ها و سالن‌های فرودگاهی تاکید کرد و گفت:  این تبلیغات باید در راستای صیانت از حجاب و عفاف باشد.

قربانی مدیرکل گزینش نیز در ادامه ضمن تاکید بر نظارت بر حجاب و عفاف درون مجموعه شرکت فرودگاه‌ها گفت: لازمه‌ی اجرای امربه‌معروف این است که خود نیز عامل به آن باشیم.

محمدیوسف کلانتری ثقفی، مشاور امور ایثارگران شرکت فرودگاه‌ها نیز به‌عنوان عضو کمیته حجاب و عفاف در این نشست گفت: ما به‌عنوان نهاد حاکمیتی موظف به هماهنگی و پیگیری موضوعات مطرح شده در این کمیته هستیم.

درویش فرمانده بسیج شرکت فرودگاه‌ها، ابراهیمی نماینده پلیس فرودگاه‌ها و هاشمی نماینده سپاه نیز در نشست کمیته حجاب و عفاف پیشنهادات و موضوعات مد نظر خود را مطرح کردند.