شناسهٔ خبر: 158800 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای بهسازی محلات هدف بازآفرینی شهری استان اصفهان؛  

اختصاص بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن قیر رایگان برای آسفالت معابر خاکی بافت فرسوده اصفهان

علیرضا قاری قران / اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن قیر رایگان جهت آسفالت معابر خاکی محلات هدف بازآفرینی شهری استان اصفهان در سال‌های ۱۳۹۷ لغایت ۱۴۰۱ تخصیص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص اقدامات به عمل آمده برای رفع مشکل معابر آسفالت نشده محلات هدف بازآفرینی شهری اظهار کرد: در مجموع بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن قیر رایگان برای آسفالت معابر خاکی محلات هدف بازآفرینی شهری استان اصفهان در سال‌های ۱۳۹۷، ۱۳۹۸، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اختصاص یافته‌است.  

وی افزود: یکی از مشکلات بافت‌های فرسوده استان اصفهان، وجود معابر خاکی و به‌تبع آن ایجاد شرایط نامطلوب برای زندگی مردم آن مناطق بود که به لطف خدا و در جهت توسعه شهری، ایمنی در تردد مردم و رسیدن به استانداردهای مطلوب اقدامات ویژه‌ای در این خصوص به عمل آمد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در رابطه با نحوه تخصیص قیر به محدوده‌های مصوب بافت فرسوده استان اصفهان بیان کرد: در ابتدا استعلام از شهرداری‌های استان مبنی بر ارائه مدارک و مستندات گذرهای خاکی و مضمحل بافت فرسوده انجام‌می‌شود.  

وی ادامه‌داد: پس از بارگذاری قرارداد و نقشه‌های معابر در سامانه سبا، اخذ تاییدیه شرکت بازآفرینی شهری و ارائه ضمانت نامه از سوی شهرداری‌ها، حواله قیر صادر می‌شود که در این رابطه نیز تخصیص قیر سال‌های قبل و مساحت محدوده‌های بافت فرسوده حائز اهمیت است.  

قاری قرآن در خصوص میزان قیر اختصاص یافته سالانه برای آسفالت معابر خاکی محلات هدف بازآفرینی شهری استان اصفهان، عنوان کرد: در سال ۱۳۹۷، بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ تن، در سال ۱۳۹۸، ۸۴۰ تن، در سال ۱۴۰۰، پنج‌هزار و ۱۰۸ تن و در سال ۱۴۰۱ نیز ۳ هزار و ۱۶۰ تن قیر رایگان برای بهسازی محلات هدف بازآفرینی شهری شهرهای مختلف استان اصفهان اختصاص یافت.