شناسهٔ خبر: 158866 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

همکاری بانک مسکن و پالایشگاه‌های نفتی برای تسریع در ساخت شهرهای ساحلی خلیج فارس

عباس حسینی با هدف پیشرفت پروژه‌های مسکونی شهرهای ساحلی، همکاری‌های بانک مسکن با پالایشگاه‌های جنوب کشور آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از پایگاه خبری بانک مسکن، سیدعباس حسینی و اعضای هیات مدیره بانک مسکن در سفر اخیر خود به استان هرمزگان، با مدیران عامل دو پالایشگاه نفت بندرعباس و ستاره خلیج فارس دیدار کردند.

جعفر آقاملائی و علی کمالی اعضای هیات مدیره بانک در نشست‌هایی با علیرضا جعفرپور مدیرعامل شرکت پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس و احمد هاشمی مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس در محل این پالایشگاه‌ها، در مورد همکاری‌های دو جانبه و انعقاد تفاهم‌نامه به تبادل نظر پرداختند.

کمالی در این جلسات گفت: بانک مسکن نخستین مجموعه‌ای بود که با عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در راستای توسعه شهرهای جدید ساحلی، در آیین کلنگ‌زنی این شهر ۲۰ هزار واحدی با حضور وزیر راه و شهرسازی حضور یافت.

وی ادامه داد: پالایشگاه‌های جنوب کشور به عنوان مجموعه‌هایی بزرگ در کمک به اقتصاد کشور نیز سهم بسزایی دارند و می‌توانند با انعقاد تفاهم‌نامه و سپرده‌گذاری مناسب نزد بانک مسکن علاوه بر کمک شایان در پیشرفت این پروژه، فرصت تامین مسکن برای کارکنان این پالایشگاه‌ها را فراهم کنند.

عضو هیات مدیره تصریح کرد: بانک مسکن ضمن انعقاد تفاهم‌نامه، علاوه بر پرداخت تسهیلات در بخش مسکن به کارکنان این مجموعه‌ها، در زمینه صدور ضمانت‌نامه نیز خدمات خوبی ارائه می‌کند. خدمات ارزی بانک مسکن نیز جزء موارد قابل ارائه در این تعامل خواهد بود.

در ادامه این نشست، جعفر آقاملائی عضو دیگر هیات مدیره بانک با اشاره به اینکه ۲ مجموعه پالایشگاه بیش از ۶۵ درصد بنزین کشور را تامین می‌کنند، از تلاش‌های جوانان این مرز و بوم برای سربلندی ایران عزیز اسلامی در مقابل تحریم‌های ظالمانه تشکر و قدردانی کرد.

وی با ارایه توضیحات جامعی از محصولات سپرده‌ای و تسهیلات بانک مسکن، پیشنهادات مختلفی را برای استفاده از تسهیلات مسکن برای کارکنان پالایشگاه‌ها تشریح کرد.

در این جلسات مقرر شد پس از انعقاد تفاهم‌نامه و تکمیل پرونده، تسهیلات ارزی جهت تکمیل فاز جدید پالایشگاه نفت بندرعباس و در بخش خرید تجهیزات پرداخت شود.

علیرضا جعفرپور مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس نیز با خدمات ارزنده بانک مسکن در آبادانی کشور بالاخص تامین مالی تسهیلات نهضت ملی مسکن قدردانی و بر همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد.

پیگیری ساخت پروژه شهر ساحلی خلیج فارس

در نشست اعضای هیات مدیره بانک با آرش رضایی مسئول دفتر فنی استانداری هرمزگان و عبدالمجید کهوری نماینده شرکت سرمایه‌گذاری مسکن در محل مدیریت شعب بانک مسکن استان، تسریع در عملیاتی شدن تفاهم‌نامه ساخت شهر ساحلی خلیج فارس و پیگیری‌های دو جانبه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

اعضای هیات مدیره بانک مسکن در این سفر در جریان برگزاری همایش آموزشی حوزه ارزی بانک در گمرک بزرگ شهید رجائی بندرعباس، قرار گرفتند و در جلسه بازاریابی مدیریت با عنوان قرارگاه عملیاتی بازاریابی شرکت‌ها و صنایع بزرگ استان و نیز برخی شعب بانک در بندرعباس نیز حضور یافتند.