شناسهٔ خبر: 158867 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌‍‌ای که گذشت؛

اجرای واحدهای نهضت ملی مسکن به ۲ میلیون و ۲۴۴ هزار واحد رسید/رشد ۵۰ درصدی نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده

ببینید | نشست خبری معاون مسکن و ساختمان برگزار شد اجرای دو میلیون و ۲۴۴ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور، رشد ۵۰ درصدی نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده و آغاز احداث ۶۰ هزار واحد مسکونی دانشگاهیان با حضور رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی از مهم‌ترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهم‌ترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

اجرای واحدهای نهضت ملی مسکن به ۲ میلیون و ۲۴۴ هزار واحد رسید

تکمیل و تحویل ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن به متقاضیان

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اعلام اجرای ۲ میلیون و ۲۴۴ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور از تکمیل و تحویل ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن و واحدهای مسکونی مهر در دولت سیزدهم خبر داد.

رشد ۵۰ درصدی نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه روند نوسازی بافت‌های فرسوده شهری از خرداد تا بهمن امسال رشد ۵۰ درصدی داشته است، کلان‌شهرهای تهران، مشهد، کرمانشاه، تبریز، اصفهان و همدان را، شهرهای برتر در زمینه نوسازی بافت فرسوده معرفی کرد. 

ساخت خوابگاه‌های متاهلی و مسکن دانشگاهیان از اولویت‌های دولت سیزدهم است

وزیر راه و شهرسازی در چهاردهمین جلسه شورای‌عالی مسکن از آغاز عملیات اجرایی احداث بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی دانشگاهیان با همکاری وزارتخانه‌های علوم و بهداشت خبر داد و گفت: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم ساخت خوابگاه‌های متاهلی و مسکن دانشگاهیان است.

رییس جمهور فرمان احداث ۶۰ هزار واحد مسکونی دانشگاهیان را صادر کرد

رییس جمهور در چهاردهمین جلسه شورای‌عالی مسکن، فرمان احداث ۶۰ هزار و ۱۸۵ واحد مسکونی ویژه دانشگاهیان را صادر کرد و عملیات اجرایی ساخت مسکن دانشگاهیان از امروز آغاز شد.

بررسی ظرفیت اراضی دانشگاه‌های شریف و شهید بهشتی برای ساخت مسکن

ظرفیت اراضی دانشگاه‌های شریف و شهید بهشتی تهران برای ساخت مسکن دانشگاهیان در جلسه‌ای با حضور وزیر راه و شهرسازی مورد بررسی قرار گرفت.

احداث خوابگاه‌های متاهلی در ۵۰ واحد دانشگاهی کشور

وزیر راه و شهرسازی از آغاز احداث مسکن و خوابگاه متاهلی در ۱۵۰۰ هکتار اراضی مازاد دانشگاه‌ها در روز شنبه هم زمان با جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رییس جمهوری خبر داد.

عزم وزارت راه و شهرسازی برای تامین مسکن نیروهای مسلح

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عزم این وزارتخانه برای تامین مسکن نیروهای مسلح گفت: بیش از ۲۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن برای خانواده‌های نیروی مسلح در مراحل مختلف ساخت قرار دارد.

ثبت اجاره تمامی املاک تا پایان سال در سامانه خودنویس امکانپذیر می‌شود

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، گفت: امکان ثبت اجاره رایگان در ۱۱ استان کشور و در سامانه خودنویس فراهم شده است و در تلاش هستیم تا امکان ثبت اجاره املاک در تمامی استان‌ها تا پایان سال در این سامانه فراهم شود.

۶۲۴ هکتار زمین برای اجرای نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت به اردبیل الحاق می‌شود

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران از موافقت اعضای شورا برای الحاق ۶۲۴ هکتار اراضی به نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت در بیست و دومین جلسه شورا، خبر داد.

۶۲۴ هکتار زمین برای اجرای نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت به اردبیل الحاق می‌شود

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران از موافقت اعضای شورا برای الحاق ۶۲۴ هکتار اراضی به نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت در بیست و دومین جلسه شورا، خبر داد.

بیش از ۳۷۴ هزار متقاضی، تسهیلات کمک ودیعه مسکن دریافت کردند

بر اساس آمار ارایه شده از سوی دفتر طرح‌ریزی و پایش طرح‌های مسکن، بیش از یک میلیون و ۲۶۸ هزار متقاضی حائز شرایط دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن شناخته شد و تاکنون بانک‌ها، تسهیلات ۳۷۴ هزار و ۴۲۰ نفر متقاضی را پرداخت کرده‌اند.

قابلیت تخفیف قبوض برای گروه‌های حمایتی در سامانه املاک ایجاد شد

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت از ایجاد بستر ارایه انواع تخفیف‌های قبوض خدمات آب، برق، گاز برای گروه‌های حمایتی در سامانه املاک و اسکان خبر داد.

همکاری بانک مسکن و پالایشگاه‌های نفتی برای تسریع در ساخت شهرهای ساحلی خلیج فارس

با هدف پیشرفت پروژه‌های مسکونی شهرهای ساحلی، همکاری‌های بانک مسکن با پالایشگاه‌های جنوب کشور آغاز می‌شود.

ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سال آینده توسط بانک مسکن هدف‌گذاری شد

مدیرعامل بانک مسکن از هدفگذاری این بانک برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سال آینده خبر داد.

۳۵۱ پروژه روبنایی و زیربنایی در دست ساخت است

رئیس هیئت‌مدیره و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید از اجرای ۳۵۱ پروژه روبنایی و زیربنایی در شهرهای جدید هم‌زمان با آغاز پروژه‌های نهضت ملی مسکن خبر داد.

عملیات اجرایی احداث بیمارستان بهارستان در نسیم‌شهر استان تهران آغاز شد

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی از آغاز عملیات اجرایی احداث بیمارستان ۳۵۰ تختی بهارستان در نسیم شهر استان تهران خبر داد.

دروغ چینی دبیر انجمن انبوه‌سازان تکذیب شد

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن تکذیب اطلاعات انتقال زندانیان چینی برای ساخت مسکن در ایران، سخنان دبیر انجمن انبوه‌سازان را در این خصوص کذب محض دانست.