شناسهٔ خبر: 158899 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان اعلام کرد؛

اختصاص ۳۸۴ قطعه زمین به متقاضیان «طرح جوانی جمعیت» در سمنان

اختصاص 384 قطعه زمين به متقاضيان «طرح جواني جمعيت» در سمنان مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان از انتخاب ۳۸۴ قطعه زمین توسط متقاضیان طرح جوانی جمعیت در اراضی ۵۵ هکتاری پارک سوکان سمنان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سمنان، سیدمحمد حسینی طباطبایی مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه ۵۲۵ نفر از مشمولان قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» تقاضای کتبی خود را جهت دریافت زمین در اراضی ۵۵ هکتاری پارک سوکان به اداره کل تحویل دادند افزود: پس از دریافت تقاضای کتبی متقاضیان، فرایند انتخاب قطعات مشمولان اراضی آغاز و طی یک هفته متقاضیان با حضور در محل اداره کل و مشاهده نقشه اراضی ۵۵ هکتاری، قطعات مورد نظر خود را انتخاب کردند.

حسینی طباطبایی در رابطه با نحوه اولویت‌بندی و انتخاب قطعات اراضی ۵۵ هکتاری توسط مشمولان ادامه داد: در مرحله اول مشمولانی که از ۵ فرزند و بیشتر برخوردار بودند در اولویت انتخاب قطعات اراضی قرار گرفتند و سپس سایر متقاضیانی که زودتر از سایر مشمولان ثبت‌نام کرده بودند، جهت انتخاب قطعات به محل اداره کل فراخوانده شدند.

وی با اشاره به قیمت برخی قطعات اراضی ۵۵ هکتاری پارک سوکان و نیاز متقاضیان به پرداخت هزینه جهت دریافت زمین خاطرنشان کرد: بر اساس بخش‌نامه وزارت راه و شهرسازی، دولت تا مبلغ ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال قیمت زمین را رایگان در نظر گرفته است و مبلغ مازاد قیمت اراضی بر اساس کارشناسی صورت گرفته باید توسط مشمولان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پرداخت شود.

حسینی طباطبایی درخصوص نحوه واریز مبلغ مازاد قیمت اراضی اضافه کرد: مکاتبه‌های لازم با سازمان ملی زمین و مسکن جهت تقسیط مازاد قیمت اراضی برای مشمولان این قانون انجام شده و به‌محض دریافت اطلاعات جدید، اطلاعات تکمیلی به متقاضیان اعلام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با رد نگرانی سایر متقاضیانی که موفق به انتخاب قطعات اراضی ۵۵ هکتاری پارک سوکان نشده‌اند، تاکید کرد: برای سایر مشمولان، سایت ۲۰۵ هکتاری که در محدوده پل جهاد تا پل شهید ترحمی دانشگاه سمنان قرار دارد، در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به ارزش‌گذاری قیمت اراضی سایت ۲۰۵ هکتاری سمنان خاطرنشان کرد: با توجه به قیمت بالای اراضی ۲۰۵ هکتاری، هر قطعه زمین ۲۰۰ متری به دو مشمول واگذار می‌شود.

این مقام مسئول در خصوص زمان انتخاب قطعات اراضی مشمولان در سایت ۲۰۵ هکتاری سمنان، ادامه داد: مطالعات سایت ۲۰۵ هکتاری سمنان در مراحل پایانی قرار دارد و در بهار سال ۱۴۰۳ مشمولان اراضی خود را انتخاب می‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در پایان با اشاره به تقسیط ۸ ساله هزینه آماده‌سازی اراضی ۵۵ هکتاری پارک سوکان تصریح کرد: هزینه آماده‌سازی قطعات اراضی ۵۵ هکتاری پارک سوکان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که این مبلغ تنها از متقاضیان صاحب ۳ فرزند دریافت می‌شود و مشمولانی که از ۴ فرزند و بالاتر برخوردار هستند، از پرداخت هزینه آماده‌سازی معاف می‌شوند.

شایان ذکر است، در اراضی ۵۵ هکتاری پارک سوکان سمنان ۳۸۴ قطعه زمین ویلایی با حداقل ۱۱ میلیارد و  ۶۸۰ میلیون ریال و حداکثر قیمت ۱۹میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای اختصاص به متقاضیان قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» در نظر گرفته شده است.