شناسهٔ خبر: 15890 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

امام جمعه قم در دیدار با اعضای شورای حمل و نقل استان قم:

مردم ایران ظرفیت انجام کارهای بزرگ را دارند

قم تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در دیدار با اعضاء شورای حمل و نقل استان قم به مناسبت هفته راهداری و حمل و نقل گفت: روزهای افتخار آفرینی که یادآور توان ملی مردم است باید زنده نگهداشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، سید محمد سعیدی در دیدار جمعی از اعضای شورای حمل و نقل و راهداران استان قم گفت: خدمت به این آستان در شهر مقدس قم، از افتخاراتی است که قسمت همه مسئولان استان شده است. این آستان منحصر به حرم مطهر نیست، بلکه بر اساس سخن امام صادق علیه السلام، این شهر، حرم اهل بیت علیهم السلام است. از این رو خدمت در شهر قم، خدمت به حرم اهل بیت علیهم السلام است.

وی گفت: در تاریخ هر ملتی، روزهایی است که برجستگی برخوردار است. همانطور که در اسلام و قبل از اسلام این روزها مورد عنایت و یادآوری بودند.

وی با اشاره به هفته حمل و نقل و راهداری گفت: با توجه به تجمیع کالاها در بنادر و دستور امام برای توزیع هرچه سریعتر این کالاها در دوران جنگ، حرکتی جهادی از سوی فعالان این عرصه انجام شد و این دستور امام خمینی(ره) انجام شد؛ این روز، از جمله روزهایی است که باید گرامی داشته شود.

آیت الله سعیدی افزود: البته باید دقت کرد که چه اتفاقی افتاده که باید این روز را گرامی بداریم؟ این کار جهادی، نشان داد که مردم ما ظرفیت و توان این را دارند که کارهای بزرگ را در کمترین زمان و امکانات شروع کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه ادامه داد: اگر در این عرصه منتظر بودیم دولت به تنهایی بخواهد کاری انجام دهد، نمی‌تواند، ولی زمانی که ملت با تمام توان وارد عرصه شد، این کار به صورت جهادی و کامل انجام پذیرفت.

وی با تأکید بر این که این ظرفیت و توانایی باید برای همیشه حفظ شود، گفت: ما معتقدیم که ملت باید بر توان و تولید خود تکیه کند زیرا ما قدرت و توان کارهای بزرگ را داریم.

آیت الله سعیدی افزود: با امکاناتی که امروزه در اختیار داریم، ثابت کرده‌ایم که می‌توانیم کار خود را پیش بریم، چه اینکه تحریم‌ها برداشته شود یا همچنان بر جای خود باقی بماند.

در ابتدای این دیدار حسن صبوری سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قم در سخنانی ضمن تبریک فرا رسیدن خجسته ایام ماه ربیع گفت: گرامیداشت هفته راهداری و حمل ونقل رانندگان (۲۶ آدر الی ۱ دیماه) یادآور حماسه حضور و لبیک خادمان عرصه حمل و نقل در پی فرمان امام راحل (ره) در خصوص تخلیه بنادر از تجمیع کالا در سال ۱۳۶۰ است.

وی در ادامه به بخشی از اقداماتی که در حوزه‌های ماموریتی ادارات عضو شورای حمل و نقل استان هستند پرداخت و افزود: امید است در زمستان سالجاری که زمستانی زود هنگام نیز است در سایه تلاش تمامی خادمان عرصه جاده از محورهای مواصلاتی استان به خوبی صیانت به عمل آید و شاهد هیچگونه حادثه‌ای برای هموطنان مسافر نباشیم.

گفتنی است در این دیدار جمعی از مدیران و مسئولان ادارات راه و شهرسازی، حمل و نقل پایانه‌ها، راه‌آهن، هواشناسی، آزمایشگاه فنی مکانیک خاک و بانک مسکن حضور داشتند.

نظر شما