شناسهٔ خبر: 15898 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از راهدارخانه مبارک‌آباد:

۸.۳ میلیون تن آسفالت در راه‌های کشور تا پایان آذر ۹۴ استفاده شد/برنامه‌ریزی‌ منظم برای تعمیر و بهسازی پل‌ها/ خدمات‌رسانی ۱۵ هزار راهدار به مسافران در جاده‌های کشور

عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی در حاشیه بازدید از راهدارخانه مبارک‌آباد گفت: ۱۵ هزار راهدار در بیش از ۶۰۰ راهدارخانه به مسافران در جاده‌ها خدمات‌رسانی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ دکتر عباس آخوندی عصر روز دوشنبه ۳۰ آذرماه در حاشیه بازدید از راهدارخانه مبارک‌آباد واقع در جاده هراز در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه امشب شب یلداست برای سپاسگزاری از راهداران که در برف و باران و سرمای شدید از راه‌های کشور نگهداری می‌کنند تا مردم حمل و نقلی راحت داشته‌باشند به این راهدارخانه آمدیم تا از شما راهداران به عنوان نمونه‌ای از جمع کل راهداران کشور تشکر و قدردانی کنیم امیدوارم این ایام برای تمام راهداران و خانواده‌های آنها ایام خوبی باشد.

وی با بیان اینکه حدود ۲۱۷ هزار کیلومتر انواع راه در کشور وجود دارد که باید تحت پوشش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار داشته باشد، افزود: هزینه راهداری و نگهداری راهها بسیار مهم است تا از راههای کشور به شکل مطلوبی نگهداری شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حدود ۸ هزار میلیارد تومان سالانه برای نگهداری راه‌های کشور لازم است، ادامه داد: با وجود تنگناهای شدید مالی سال گذشته با بودجه‌ای حدود ۲ هزار و ۵۰۰میلیارد تومان راهداران کشور عملکرد بسیار خوبی داشتند.

آخوندی با یادآوری اینکه طبق آمار سال گذشته ۱۰ میلیون تن آسفالت برای روکش راههای کشور استفاده شد، افزود: در ۹ ماهه ابتدایی امسال نیز ۸.۳ میلیون تن آسفالت برای راههای کشور استفاده شد که امیدواریم در ۳ ماه باقی‌مانده پیش‌رو رکورد سال گذشته جابجا شود.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید، نکته مهم راهداری امسال در قیاس با سنوات گذشته را توجه به بهسازی پل‌ها و نگهداری آنها دانست و گفت: متاسفانه در بسیاری از مسیرها پل‌های ما وضعیت استانداردی نداشتند که با هماهنگی‌های صورت‌ گرفته با ستاد مدیریت بحران برنامه‌ریزی‌های منظمی برای تعمیر و بهسازی پل‌ها صورت گرفته‌است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۵۰۰ اکیپ راهداری با استفاده از ۹۴۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در جاده‌های کشور فعال هستند، افزود: ۱۵ هزار راهدار در بیش از ۶۰۰ راهدارخانه به مسافران در جاده‌ها خدمات‌رسانی می‌کنند.

آخوندی گفت: دولت توجه ویژه ای به جاده هراز داشته و دارد و در سفر استانی اخیر هیات دولت به مازندران حدود ۶۰۰میلیاردتومان برای ادامه طرح تعریض و چهارخطه کردن این جاده تصویب و اختصاص داده شد و امیدواریم که این طرح تا پایان سال۹۵ تکمیل شود.

وی اضافه کرد: هیچ محدودیت مالی برای اجرا و تکمیل این طرح در جاده هراز وجود ندارد و دولت مصمم به بهره برداری سریع این جاده است. هم اکنون پیمانکاران زیادی در بخش‌های مختلف در جاده هراز مشغول به کار هستند و تاکنون بخش زیادی از مراحل تعریض جاده انجام شده و ساخت چند دهنه پل و تونل ادامه دارد.

وزیر راه و شهرسازی درباره مسکن اقساطی نیز گفت: اتفاق مثبتی که در زمینه اقساط مسکن روی داد ارتقای سقف تسهیلات صندوق پس‌انداز ممتاز بود که رقم آن با مصوبه شورای اقتصاد از ۳۵ میلیون به ۶۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد و این افزایش قطعا به رونق بازار مسکن به ویژه در شهرهای متوسط کمک می‌کند.

وی با اعلام این خبر که این اقساط از روز سه شنبه یکم دی(امروز) عرضه می‌شود تاکید کرد: نباید انتظار داشت که مشکل رکود اقتصاد کشور به یکباره با ارائه این وام برطرف شود و این وام می‌تواند به تدریج به بازار مسکن رونق ببخشد و یخ بازار مسکن را بشکند./

نظر شما