شناسهٔ خبر: 158985 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شاهین شهر و میمه خبر داد؛

تخصیص پروژه به بیش از۱۲۰۰ نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن شهرستان شاهین شهر و میمه

صادق حاجی شاهین شهر اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شاهین شهر و میمه از تخصیص پروژه به بیش از۱۲۰۰ نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ صادق حاجی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به اقدامات به عمل آمده در راستای تامین مسکن اقشار مختلف اظهار کرد: اهم اقدامات در حوزه مسکن شهری این شهرستان در زمینه پالایش متقاضیان، تامین زمین، افتتاح حساب و تخصیص پروژه به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و اقدامات لازم در خصوص قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و متقاضیان دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال (بند ح تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۲) بوده است.  

وی افزود: شهرستان شاهین شهر و میمه دارای ۶ شهر شاهین شهر، گزبرخوار، گرگاب، میمه، وزوان، لایبید و ۱۹ روستا است و جمعیت آن براساس سرشماری سال ۹۵ بالغ بر ۲۳۴ هزار نفر بوده که با توجه به مهاجر پذیر بودن شهرستان جمعیت رو به افزیشی دارد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شاهین شهر و میمه بیان کرد: در این شهرستان در مجموع بیش از ۵۷ هزار و ۳۰۰ نفر برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد افزون بر ۱۵ هزار و ۳۰۰ متقاضی حائز شرایط فعال هستند که بیشترین میزان آن (بیش از ۱۴ هزار نفر) مربوط به شهر شاهین شهر است.  

وی با بیان اینکه در شهرستان شاهین شهر و میمه تا کنون تخصیص پروژه برای ۱ هزار و ۲۰۰ متقاضی حائز شرایط انجام شده گفت: در این شهرستان در حال حاضر برای ساخت افزون بر هفت هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی زمین تامین شده است که از این میزان اراضی برای ساخت بیش از ۶ هزار و ۹۰۰ واحد در شهر شاهین شهر و مابقی در شهرهای میمه، وزوان و لایبید بوده است.  

حاجی عنوان کرد: با اقدامات انجام شده در شاهین شهر و میمه اسکلت و سقف تعداد ۹۲۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن اتمام یافته و در شهرهای میمه و وزوان به ترتیب اراضی برای ساخت ۹۲ و ۲۴۵ واحد به صورت انفرادی به متقاضیان حائز شرایط واگذار شد.  

وی در خصوص اقدامات به عمل آمده برای جوانی جمعیت در سطح شهرستان اظهار کرد: برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شهرستان شاهین شهر و میمه بیش از ۱ هزار و ۴۰۰ نفر ثبت نام نمودند که از این تعداد ۲۶۲ خانوار برای مبحث چهار فرزند زیر ۲۰ سال موضوع (بند ح تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲) ثبت نام کردند.