شناسهٔ خبر: 158987 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خبر داد:

واگذاری ۵.۲ هکتار زمین به ۸۷۲ خانوار مازندرانی در طرح جوانی جمعیت

جشن مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: سومین مرحله آئین واگذاری زمین به متقاضیان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مازندران انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، علی دیوسالار در مراسم مرحله سوم اهدای زمین طرح جوانی جمعیت همزمان با ولادت حضرت علی اکبر(ع) در ساری ورود جدی به بحث نهضت ملی مسکن را یکی از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری، ریاست جمهور و وزیر راه و شهرسازی عنوان و اظهار کرد: سالیان سال بود که مسکن به عنوان دغدغه اساسی بسیاری از جوانان بود که با اجرای طرح نهضت ملی مسکن این دغدغه جوانان مرتفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مردم از طرح جوانی جمعیت استقبال خوبی داشته‌اند، تصریح کرد: ۵.۲ هکتار زمین در قالب طرح ویژه جوانی جمعیت به ۸۷۲ خانوار مازندرانی در شهرهای مختلف این استان واگذار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران بیان کرد: واگذاری زمین به خانواده‌های که مشمول این قانون شدند در سه مرحله در این استان انجام شد که استقبال مردم سیر افزایشی داشته است.

دیوسالار با بیان اینکه ارزش اقتصادی زمین در مازندران بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: ارزش زمین در شهرهای مازندران از ۳۰۰ میلیون ریال تا ۵۰۰ میلیون ریال برای هر متر مربع است که این قیمت زمین در غرب مازندران بیشتر است.

وی با اعلام اینکه با همکاری دستگاه های مرتبط دولت مصمم به اجرای قانون طرح جوانی جمعیت است، ادامه داد: خانواده های که دارای سه فرزند هستند هر چه زودتر برای دریافت زمین ثبت نام کنند تا بررسی ها انجام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران ادامه داد: از سال آینده واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت از سه فرزند به چهار فرزند افزایش خواهد یافت و خانواده‌های مشمول این طرح که سه فرزند دارند زودتر در سال جاری ثبت نام کنند.

دیوسالار تصریح کرد: در حال حاضر نرخ رشد موالید در ایران ۱.۲ درصد است که این آمار باید به میزان دهه ۷۰ و ۸۰ هجری شمسی برسد.