شناسهٔ خبر: 159008 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل خبرداد:

جابه‌جایی ۳ میلیون و۷۳۱ هزار تن کالا  از استان اردبیل

حمل کالا مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از جابه‌جایی ۳ میلیون و۷۰۰هزار تن کالا  از استان اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، کلیم اله وثوقی مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای استان اردبیل در بازدید از شرکت های حمل و نقل کالا گفت: در ۱۱ ماهه گذشته ۲۵۸هزار و۵۱۹  برگ بارنامه در استان صادر شده است.

وی عمده کالاهای جابجا شده را انواع بنزین،گندم،گوجه فرنگی،سیمان فله ای و کیسه ای،آب معدنی ،سیب زمینی و شمش آهن برشمرد و افزود:جابجایی کالا در این استان کاملا عادی و روان است و بدون هیچ مشکلی انجام می شود.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل گفت: در ۱۱ماه گذشته یک میلیون و ۸۴۸ هزار تن کالا در شهرستان اردبیل، ۲۷۰ هزار تن کالا در شهرستان پارس آباد، یک میلیون تن کالا در شهرستان نمین، ۱۲۰ هزار تن کالا در شهرستان بیله سوار، ۱۱۲ هزار تن کالا در شهرستان مشگین شهر، ۵۱ هزار تن کالا در شهرستان گرمی، ۱۷۳ هزار تن کالا در شهرستان خلخال و ۷۶ هزار  تن کالا از شهرستان اصلاندوز جا به جا شده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل افزایش ۱۲ درصدی جابه‌جایی کالا را در شهرستان مشگین شهر یادآور شد و اظهار کرد: در ۱۱ ماه سال گذشته ۱۰۰هزار تن کالا از این شهرستان جابه جا شده بود که در ۱۱ ماه گذشته این رقم ۱۱۲ هزار تن است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل همچنین در مدت یاد شده از افزایش ۸ درصدی صدور برگ بارنامه در شهرستان نمین خبر داد و خاطرنشان شد: در ۱۱ ماه گذشته بیش از ۴۴ هزار برگ بارنامه در این شهرستان صادر شده بود که در مدت مشابه سال قبل  ۴۰ هزار برگ بارنامه بود.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای استان اردبیل  فعالیت ۹۰ شرکت حمل و نقل کالا را در استان اردبیل یادآور شد و افزود: ۱۳ هزار و۵۵۰ دستگاه ناوگان و ۱۲ هزار و ۶ نفر راننده نیز در حوزه حمل‌ونقل کالا در حال خدمات رسانی به مردم استان هستند.

وثوقی از مردم و صاحبان کالا خواست هرگونه انتقاد و شکایت خود از عملکرد شرکت ها و رانندگان را به سامانه ۱۴۱ راهداری استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون های مربوطه به تخلفات رسیدگی شود.