شناسهٔ خبر: 159046 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای پویش کشوری مهدوی انجام شد؛

واگذاری زمین به ۱۰۰۸ خانوار سیستان و بلوچستان در طرح جوانی جمعیت

سیستان مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، از واگذاری زمین به هزار و هشت خانوار این استان در راستای پویش کشوری مهدوی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، عطاء اله اکبری، عصر امروز  جمعه در حاشیه این مراسم که به نمایندگی از دیگر شهرهای شمال سیستان و بلوچستان با حضور فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسئولان در میرجاوه برگزار شد،با بیان اینکه یکی از مولفه‌های قدرت و پویایی هر کشور جمعیت به خصوص جوانان آن است، گفت: اهدای زمین در طرح جوانی جمعیت یک تکلیف قانونی است و حتی در صورتی که فرم «ج» متقاضیان نیز سبز نباشد، افراد واجد شرایط این طرح مشمول دریافت زمین می‌شوند.

وی ادامه داد: در این راستا بر اساس بند ح تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ وزارت راه و شهرسازی موظف است به منظور حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت، یک قطعه زمین یا واحد مسکونی رایگان در قالب شرایط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانوارهای مشمول اختصاص دهد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: مطابق با آیین نامه ماده چهار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان، پس از ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده باشند، در صورت واجد شرایط بودن زمین یا واحد مسکونی تعلق می‌گیرد.

وی اضافه کرد: خانواده‌هایی که شرایط مذکور را دارند نیاز به مراجعه به اداره کل راه و شهرسازی نداشته و می‌توانند به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس https://saman.mrud.ir مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند.

اکبری تصریح کرد: در مجموع ۶ هزار و ۹۷۳ متقاضی در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل در این طرح اقدام به ثبت نام کردند که با پالایش و بررسی‌های به‌عمل آمده از میان هزار و ۲۴ متقاضی واجد شرایط تایید نهایی شده که امروز زمین به هزار و هشت نفر از آنان واگذار شد.

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شهرهای زابل، هامون، نیمروز و میرجاوه در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل مشمول جوانی جمعیت می شوند، خاطر نشان کرد: متقاضیان قانون جوانی جمعیت علاوه بر دریافت زمین ۲۰۰ متری رایگان، برای ساخت آن نیز می‌توانند از تسهیلات پرداختی نهضت ملی مسکن استفاده کنند.

گفتنی است استان سیستان و بلوچستان به دلیل وسعت زیاد دارای دو اداره کل راه و شهرسازی شمال به مرکزیت زاهدان و جنوب به مرکزیت ایرانشهر است.

واگذاری زمین به ۱۰۰۸ خانوار سیستان و بلوچستان در طرح جوانی جمعیت