شناسهٔ خبر: 159056 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برنامه ریزی برای نصب سه دوربین ثبت تخلفات در محور میامی_ ری آباد

photo_2023-11-13_20-15-42.jpg سرپرست مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از برنامه ریزی برای نصب سه دوربین ثبت تخلفات در محور میامی_ ری آباد در شرق این استان پهناور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهدی مقیمی در حاشیه بازدید از محور میامی ری‌آباد اظهار کرد: فرآیند مکان یابی برای نصب دوربین‌های ثبت تخلفات عبور و مرور در این محور با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی انجام شد.

وی با اشاره به اهمیت نصب این دوربین‌ها خاطرنشان کرد: اگر چه در کاهش تصادفات و خصوصاً تصادفات منجر به جرح، عوامل متعددی مؤثر است اما بی‌شک نصب دوربین‌های ثبت تخلف از جمله مولفه‌هایی است که می‌تواند به کاهش تصادفات در محورهای استان مؤثر باشد.

وی ادامه‌داد: براساس داده‌های ناشی از مطالعات انجام شده در این بخش، نصب سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور و افزایش سامانه‌های کنترل سرعت و اعمال تخلفات متناسب در این بخش، در کاهش تلفات رانندگی ناشی از سرعت غیرمجاز مؤثر خواهند بود.

سرپرست مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه محورهای استان سمنان از محورهای پرتردد در کشورند اضافه‌کرد: با توجه به گستره بالای جغرافیایی در استان، محدودیت در نیروی انسانی نظارتی و طولانی بودن محورهای استان، نصب سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور در استان از راه‌های کم‌هزینه‌تر برای نظارت حداکثری در محورها و در نتیجه کاهش تخلفات در این بخش است.

وی تأکید کرد: نصب این سامانه‌ها نه‌تنها در مدیریت ترافیک، کاهش تصادفات و حوادث رانندگی و مدیریت سرعت در راه‌های ارتباطی نقش مهمی دارند بلکه به ارتقا و رشد ضریب ایمنی در استان پهناوری همچون سمنان نیز کمک شایانی می‌کنند.

سرپرست مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان هر گونه هزینه‌کرد در نصب سامانه‌های ثبت تخلف در جاده‌های استان را یک نوع سرمایه‌گذاری در کشور و استان ارزیابی و اظهار کرد: جدای از خسارت‌های معنوی ناشی از تصادفات، براساس آمار رسمی متأسفانه به‌ازای هر جان‌باخته در تصادفات و سوانح جاده‌ای، ۵.۴ میلیارد تومان خسارت به کشور وارد شده و بیمه‌ها سالانه بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان خسارت در خصوص تصادفات پرداخت می‌کنند لذا هرگونه سرمایه‌گذاری در این بخش به‌نوعی یک سرمایه‌گذاری محسوب‌می‌شود.