شناسهٔ خبر: 15914 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

کشاورزیان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

اولویت اصلی راهداری حفظ ایمنی راه‌ها است/ ۴ درصد ارزش راه‌های کشور باید برای نگهداری هزینه شود/ فعالیت‌های راهداری مرتبط با ایمنی و جان مردم در نبود اعتبارات تعطیل نشد

داوود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی اولویت اصلی راهداری را حفظ ایمنی راهها خواند و گفت: فعالیت‌های راهداری مرتبط با ایمنی و جان مردم حتی در نبود اعتبارات تعطیل نشده است.

داود کشاورزیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه وزارت راه و شهرسازی با اشاره به نام‌گذاری روز یکم دی به نام روز راهدار به بازدید روز گذشته وزیر از دو راهدارخانه مبارک آباد و امامزاده هاشم اشاره کرد و گفت: راهداران ما در طول ایام سرد سال در محورهای برف‌گیر تلاش‌های فراوانی داشتند تا راه و مسیر برای سفرهای جاده‌ای مردم آماده شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه ما عدم کافی بودن اعتبارات راهداری است افزود: بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر راه در کشور به ارزش ۲۰۰ هزار میلیارد تومان وجود دارد که باید ۴ درصد از ارزش راه‌ها برای نگهداری راهها در نظر گرفته شود و این رقم حدود ۸ هزار میلیارد تومان است ولی اعتبارات تخصیصی برای نگهداری از راهها بسیار کمتر از آن چیزی است که باید باشد.

کشاورزیان اولویت اصلی راهداری را حفظ ایمنی راهها دانست و یادآور شد: فعالیت‌هایی که ارتباط مستقیم با ایمنی و جان مردم دارد هیچ گاه حتی در شرایط نبود اعتبارات نیز تعطیل نشده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه در کنار فعالیت گسترده و شبانه روزی راهداران در راه‌های کشور کاربران و رانندگان نیز برای بهتر شدن وضعیت ایمنی راه‌ها همکاری های لازم را داشته باشند ادامه داد: بستن زنجیر چرخ در محورهای برف‌گیر یکی از مواردی است که رانندگان حتما باید به آن توجه داشته باشند و از پلیس راه نیز درخواست داریم که از تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ جلوگیری کنند تا هم تردد خودرو دچار مشکل نشود و هم مسیر بر دیگران بسته نشود.

کشاورزیان یادآور شد: درحال حاضر حدود ۱۵ هزار راهدار در ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها در قالب حدود ۱۵۰۰ اکیپ با استفاده از ۹۴۰۰ دستگاه ماشین آلات عملیات راهداری زمستانه را انجام می‌دهند./

نظر شما