شناسهٔ خبر: 159208 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

تمام محورهای کوهستانی گلستان باز و تردد با زنجیرچرخ انجام می‌شود

گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: با وجود بارش برف از عصر دیروز و شب گذشته در محورهای کوهستانی استان و سفید پوش شدن ارتفاعات این مناطق، تمام محورهای استان باز بوده اما تردد در این محورها فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است و رانندگان باید با احتیاط و سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، عادل مصدقی با بیان لغزندگی جاده‌ها بر اثر بارش برف‌وباران، اظهار داشت: راهداران در حال حاضر در محورهای برف‌گیر مستقر هستند و عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی را انجام می‌دهند.

 به گفته وی، راهدارخانه‌های استان نیز در آماده‌باش کامل هستند و به رانندگان در صورت نیاز خدمات ارائه می‌دهند.

 مصدقی افزود: سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان گلستان به‌طور شبانه‌روزی فعال است و رانندگان می‌توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت جاده‌ها با این سامانه تماس بگیرند.

 وی به رانندگان توصیه کرد که برای رانندگی در محورهای برفی و کوهستانی حتماً قبل از سفر، از وضعیت جوی و جاده‌ها مطلع شوند و از سلامت وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل کرده و به‌اندازه کافی سوخت و لوازم گرم همراه داشته باشید.

 وی خاطرنشان کرد: با سرعت مطمئنه رانندگی کنید و از سبقت و سرعت غیرمجاز خودداری و فاصله طولی مناسب با خودروی جلویی را، حفظ و در هنگام تردد در گردنه‌ها و پیچ‌ها، احتیاط بیشتری کنید.

 به گفته مصدقی، با رعایت این نکات، سفری امن و بدون خطر را تجربه خواهید کرد.

 استان گلستان بالغ بر ۵ هزار و ۲۵۱ کیلومتر انواع راه‌های اصلی، فرعی و روستایی دارد که در یخ‌زار و ۷۰۰ کیلومتر از آنها ۵۶ گردنه برف‌گیر وجود دارد.