شناسهٔ خبر: 159216 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استفاده از ۱۵۰۰ تن مخلوط شن و نمک برای جلوگیری از یخ‌زدگی راه‌های استان مرکزی

برفروبی اراک مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از تلاش مستمر راهداران برای باز نگه داشتن راه‌ها خبر داد و گفت: طی شبانه روز گذشته بیش از یک هزار و ۵۰۰ تن مخلوط شن و نمک برای جلوگیری از یخ‌زدگی سطح جاده‌های استان پخش شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به تداوم بارش برف از ظهر روز گذشته (۵ اسفندماه ۱۴۰۲) تا ظهر امروز (۶ اسفندماه ۱۴۰۲) افزود: حاصل تلاش ۲۴ ساعته راهداران استان برفروبی هشت هزار کیلومتر باند از راه‌ها بوده که همچنان هم ادامه دارد.

وی بیشترین میزان بارش برف را در شمال استان عنوان کرد و گفت: راهداران شهرستان های ساوه و زرندیه از روز گذشته مشغول برفروبی و نمکپاشی هستند و در راهدارخانه‌های سراسر استان تمهیدات لازم برای اسکان اضطراری مسافران اندیشیده شده است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تا کنون برای جلوگیری از یخ‌زدگی سطح راه‌ها بیش از ۱۵۰۰ تن مخلوط شن و نمک در سطح راه‌ها پخش شده است.

جهانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر همچنان شاهد بارش برف در محورهای مواصلاتی شهرستان‌های زرندیه، ساوه، دلیجان، اراک، شازند و خمین می‌باشیم لذا به کلیه مسافران و کاربران جاده‌ای توصیه می‌شود حتماً از سفرهای غیرضروری پرهیز نموده و در صورت الزام به سفر حتماً تجهیزات زمستانی بهمراه داشته باشند.