شناسهٔ خبر: 159235 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی خبرداد:

اجرای ۵۲۲ کیلومتر روکش آسفالت در آذربایجان شرقی

معاون معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: در سال جاری ۵۲۲ کیلومتر لکه‌گیری و روکش آسفالت در سطح جاده‌های استان اجرا شده است.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آذربایجان شرقی غلامرضا رسول زاده؛ معاون راهداری  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: برای اجرای طرح‌های روکش آسفالت، لکه‌گیری و چاله‌پرکنی محورهای مواصلاتی استان در مجموع ۴۹۳ هزار و ۹۷۳ تن آسفالت استفاده شده است.

او همچنین از خط کشی پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر از جاده‌های آذربایجان شرقی در طول سال خبر داد و گفت: برای افزایش دید و کاهش خطرهای احتمالی در جاده ها، یک‌هزار و ۸۳۳ چراغ چشمک زن و روشنایی در طول محورهای مواصلاتی استان نصب شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به تلاش این اداره کل برای شناسایی و حذف نقاط حادثه‌خیز استان گفت: امسال ۶۱ نقطه حادثه خیز و T شکل شناسایی شده و با اقدامات تیم‌های فنی اداره کل این نقاط ساماندهی شد.

رسول زاده با بیان اینکه در خصوص حذف نقاط حادثه خیز، ۹ تقاطع غیرهمسطح احداث یا تکمیل شده است، تصریح کرد: چهار نقطه حادثه خیز با احداث راه، شش نقطه با ترانشه و یک نقطه حادثه خیز هم با ساماندهی تقاطع غیرهمسطح اصلاح شد. او حفظ و نگهداری ۶۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین ملکی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان را از دیگر وظایف معاونت راهداری اعلام کرد و گفت: اداره ماشین آلات این معاونت ۷۹ مورد تعمیر اساسی و نیمه اساسی و یک هزار و ۶۷ مورد تعمیرات غیر اساسی ماشین آلات اداره کل را انجام داده که اگر این تعمیرات بیرون از مجموعه انجام می شود، هزینه کلانی را برای سازمان تحمیل می کرد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اظهار امیدواری کرد که در سال ۱۴۰۳ عملکرد این اداره کل در مقایسه با سال جاری ۲۵ درصد افزایش یابد.