شناسهٔ خبر: 159254 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت بیش از ۳۱ میلیون تردد در راه‌های خراسان رضوی

اداره مدیریت راههای خراسان رضوی معاون فنی و نظارت بر راههای فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی از تردد بیش از ۳۱ میلیون و ۵۳۷ هزار وسیله نقلیه در راه‌های استان خراسان ‌رضوی در بهمن ۱۴۰۲خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان ‌رضوی، کاظم قلاسی، معاون فنی و نظارت استان افزود: بر اساس اطلاعات سامانه های حمل و نقل هوشمند در بهمن ماه امسال، ۳۱ میلیون و ۵۳۷ هزار و ۷۳۲ تردد وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است و بطور متوسط ۶/۱۶ درصد تردد مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده است.

وی بیان داشت: متوسط تردد روزانه بین استانی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش داشته است و بیشینه تردد بین استانی در روز ۲۲ بهمن ماه به تعداد ۹۸۹۷۱ تردد بوده است.

معاون فنی و نظارت بر راه‌های فرعی و روستایی استان افزود: از مجموع تردد وسایل نقلیه در محورهای استان ۳۵ درصد وسایل نقلیه غیر بومی بوده که ۲۳ درصد آنها بین ۱ تا ۳ روز در استان ماندگاری داشته‌اند و بیش‌ترین تردد وسایل نقلیه غیر بومی مربوط به استان‌های تهران، خراسان شمالی و اصفهان می‌باشد.

قلاسی در پایان اعلام نمود: در بهمن ماه امسال استان خراسان رضوی درجایگاه ۱۹ ام پرتردد کشور از نظر ورود و خروج قرار دارد.