شناسهٔ خبر: 159263 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

پایش تخلفاتی ۱۲۷ میلیون خودرو در جاده‌های آذربایجان غربی

e52413c1-41bc-4cd2-8546-8107e4650137.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از پایش تخلفاتی نزدیک به ۱۲۷ میلیون خودرو در جاده‌های استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به این موضوع گفت: استان آذربایجان غربی دارای ۴۱ دستگاه سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور است که با بررسی این سامانه  ها و طبق اطلاعات به دست آمده از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه نزدیک به ۱۲۷ میلیون خودرو  تحت پایش دوربین های ثبت تخلفات عبور و مرور قرار گرفته اند که براساس اطلاعات دریافتی ۸۷۳ هزار تخلف توسط توسط این سامانه ها ثبت و به پلیس راه ارسال شده است.

وی افزود: تعداد چهار سامانه wim در سطح استان فعالیت دارد که قابلیت اندازه گیری وزن کل و وزن توزین شده روی هر یک از محورهای وسایل نقلیه عبوری، تشخیص کلاس و نوع وسیله نقلیه عبوری را دارا است و امکان تشخیص پلاک خودروهای مختلف، فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری از یکدیگر، سرعت وسایل نقلیه عبوری، ثبت تصویر خودرو های مختلف و صدور قبض جریمه برای وسایل نقلیه مختلف از دیگر امکانات آن است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در ۱۱ ماهه گذشته از امسال نزدیک به هشت میلیون و هفتصد هزار خودرو دارای بار توسط سامانه های wim شناسائی شده و ۱۰۱ هزار تخلف ثبت شده نتیجه پایش این تعداد خودرو است.

دست نشان خاطر نشان کرد:همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۴۱۹ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ انجام و از این تعداد که ۱۹ هزار تماس با کارشناسان سامانه ۱۴۱ برقرار شده است و سایر پیام ها نیز به اپراتورهای سازمان و سایر اپراتور ها وصل شده است.