شناسهٔ خبر: 15927 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با آخرین روز از هفته حمل و نقل:

رژه خودرویی ماشین‌آلات راهداری راه و شهرسازی گیلان برگزار شد

مانور راهداری زمستان گیلان همزمان با اول دیماه و آخرین روز از هفته حمل ونقل که روز راهداری نامگذاری شده، رژه ناوگان راهداری اداره کل راه و شهرسازی گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان در این مراسم که با حضور معاون عمرانی استاندار و جمعی از مدیران استانی صبح امروز به انجام رسید، ناوگان راهداری با پیمودن بخشی از خیابان‌های سطح شهر آمادگی خود را جهت  امدادرسانی به مسافران و همچنین انجام عملیات راهداری زمستانی در منطقه به نمایش گذاشتند .

در این مراسم شعبانعلی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی با بیان رسالت راهداران و تشریح وظایف آنان گفت: تمامی راه‌های مواصلاتی استان با همت همکاران صدیق راهداری نگهداری می‌شود تا ضمن حراست از سرمایه‌های ملی، ایمنی تردد برای استفاده کنندگان از راه را فراهم سازند.

وی راهداري را از مشاغل سخت و طاقت‌فرسايي توصیف کرد كه مظلوميت كار آن پنهان مانده است اما نتيجه آن براي همگان آشکار مي‌شود و حضور راهداران در جاده‌ها اطمينان بخش رانندگان و مسافراني است که از آن مسير عبور مي‌کنند و در صورت عدم حضور راهداران ضربات بسيار سنگيني بر پيکر جاده‌ها و مسافرين وارد مي‌شود.

وی افزود: با توجه به شروع بارش‌های زودهنگام در استان، ۴۱ اکیپ ثابت و سیار راهداری با ۴۸۱ نفر نیروی راهدار و با استفاده از ۲۶۴ دستگاه خودروی سبک و سنگین در ۱۶ راهدارخانه ثابت و  ۹راهدارخانه سیار مستقر شدند و این مراسم که هر ساله در اولین روز زمستان اجرا می‌شود، جنبه نمادین دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به آمادگی کامل راهداران گفت: پیش از شروع فصل سرما تمهيدات لازم براي راهداري زمستاني در طول راه‌هاي حوزه استحفاظي گيلان صورت گرفته است و پایگاه‌های راهداری و راهدارخانه‌ها در طول راه‌های استان در حد امکانات موجود تجهیز شده‌اند تا در فصل زمستان به مسافران جاده‌ای خدمات و سرویس دهی مناسب ارائه شود.

نظر شما