شناسهٔ خبر: 159280 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برف‌روبی ۱۶ هزار کیلومتر از محورهای استان مرکزی در ۴۸ ساعت گذشته

برفروبی اراک مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، گفت: در ۴۸ ساعت تلاش بی‌وقفه راهداران ۱۶ هزار کیلومتر باند راه از محورهای استان برف‌روبی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار کرد: به‌دنبال ورود سامانه بارشی به استان و بارش شدید برف از روز شنبه تاکنون نیروهای راهداری در ۴۸ ساعت تلاش بی‌و فقه اقدام به برف‌روبی ۱۶ هزار کیلومتر باندراه از محورهای استان کرده‌اند.

وی افزود: همچنین به‌منظور جلوگیری از یخ‌زدگی راه‌ها و انسداد محورها ۳ هزار تن مخلوط شن و نمک نیز استفاده شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیش‌ترین بارش برف را مربوط به شمال استان دانست و ادامه‌داد: همچنین در این مدت ضمن امدادرسانی به ۸۰ ماشین گرفتار در برف و کولاک، ۳۰ نفر از راه ماندگان نیز در راهدارخانه‌های استان اسکان اضطراری داده شدند.

جهانی تصریح‌کرد: هم اکنون ۲۲۸ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در سطح جاده‌ها در حال انجام عملیات برف‌روبی و بازگشایی محورها هستند.

وی با اشاره به تردد روان در راه‌های اصلی و شریانی استان اضافه‌کرد: با توجه به تداوم بارش‌ها تا روز پنجشنبه از رانندگان درخواست داریم از تردد غیرضرور در جاده‌ها خودداری کنند.