شناسهٔ خبر: 159364 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مصرف بیش از ۴۰۰ تن شن و نمک در راه‌های مواصلاتی شهرستان نیشابور

اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نیشابور رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌های نیشابور و میان‌جلگه گفت: با وجود بارش برف سنگین، با تلاش راهداران تمامی جاده‌های مواصلاتی نیشابور باز است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان‌رضوی، مجید مفیدی‌فر رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیشابور اظهار کرد: با شروع بارش‌ها از سحرگاه یکشنبه برف‌روبی، شن و نمک‌پاشی توسط راهداران برای برقراری تردد ایمن در محورهای مواصلاتی نیشابور آغاز شد.

وی افزود: بارش برف را در تمام محورهای نیشابور، محورهای نیشابور، مشهد، سبزوار، کاشمر، تربت‌حیدریه و سرولایت داشتیم اما بیشتر بارش‌ها در بخش سرولایت بوده است.

مفیدی فر بیان کرد: عملیات برف‌روبی، شن و نمک پاشی با استفاده از ۴۰ نفر نیروی راهدار و ۳۵ دستگاه خودروی سبک، سنگین و نیمه‌سنگین انجام‌می‌شود و با توجه با برودت هوا عملیات شن و نمک‌پاشی همچنان ادامه دارد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیشابور تشریح کرد: راهداران با اجرای عملیات زمستانی به طول ۳۰۰ کیلومتر برف‌روبی و با استفاده از ۴۰۰ تن شن و نمک با هزینه بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان تردد ایمن را در محورهای شهرستان برقرار کردند.

وی با تأکید بر این موضوع که تمام محورهای مواصلاتی نیشابور باز و تردد برقرار است، افزود: با توجه به برودت هوا و یخبندان بهتر است رانندگان از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و سفر خود را به زمان دیگر موکول کنند و در صورت سفر زنجیر چرخ، وسایل گرمایشی، مواد غذایی را همراه داشته و از پر بودن باک بنزین اطمینان حاصل کنند.