شناسهٔ خبر: 159403 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برفروبی ۲۷ هزار کیلومتر باند از راه‌های استان مرکزی طی ۷۲ ساعت گذشته

برفروبی اراک مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از برفروبی ۲۷ هزار کیلومتر باند از راه‌های استان مرکزی طی ۷۲ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه سامانه بارشی برف از روز شنبه پنجم اسفندماه وارد استان شد، اظهار کرد: تقریباً تمامی شهرستان‌های استان در این چند روز شاهد بارش برف و کولاک شدید بودند؛ بیشترین بارش‌ها هم مربوط به شمال استان بوده است.

وی با بیان اینکه با توجه به پیش بینی آغاز بارش برف راهداران نیز در آماده باش کامل بودند افزود: با تلاش راهداران و نیروهای پشتیبان ادارات تابعه شهرستان‌ها طی این مدت ۲۷ هزار کیلومتر باندراه از محورهای استان برف‌روبی و نمک‌پاشی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه‌داد: همچنین توسط نیروهای انسانی و ماشین‌آلات نمک‌پاش مکانیزه برای جلوگیری از یخ‌زدگی سطح جاده هشت هزار تن مخلوط شن و نمک در محورهای استان پخش شد.

جهانی خاطرنشان کرد: در این مدت به‌منظور ایمن‌سازی و جلوگیری از انسداد محورها ۴۲۰ نیروی راهدار فعال بودند و با استفاده از ۲۶۰ دستگاه انواع ماشین آلات اقدام به برف‌روبی و نمک‌پاشی کردند.

وی با اشاره به برقراری تردد روان در محورهای اصلی اضافه‌کرد: همچنین در کنار اقداماتی که راهداران استان برای برف‌روبی انجام دادند، به ۳۹۰ دستگاه خودرو که به‌دلیل استفاده نکردن از زنجیرچرخ در محورهای استان گیر افتاده و موجب اختلال در تردد شده‌بودند، امدادرسانی صورت گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به تماس‌های مردمی با مرکز مدیریت راه‌ها ادامه‌داد: در ۷۲ ساعت گذشته بیش از ۱۹ هزار تماس با این مرکز برقرار شد که ۲۰ درصد آن توسط کارشناسان و مابقی از طریق سامانه گویا پاسخ داده شد.

جهانی به رانندگان توصیه کرد: به‌منظور جلوگیری از ایجاد ترافیک و انسداد مسیر بدون زنجیرچرخ در محورهای برف‌گیر تردد نکنند تا راهداران بتوانند به‌موقع امدادرسانی کنند و با مشکل مواجه نشوند.

وی در پایان گفت: ۳۵ راهدارخانه استان نیز این آمادگی را دارند تا در صورت رویداد وضعیت اضطرار به کاربران جاده‌ای گرفتار در برف و کولاک اسکان دهند.