شناسهٔ خبر: 159428 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برفروبی و نمکپاشی در ۶۲۰۰ کیلومتر باند از راه‌های استان قم

خبر مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم اعلام کرد: همزمان با بارش‌های اخیر برف در استان، ۱۷ اکیپ راهدار شامل ۱۱۵ نفر عوامل اجرایی و ۹۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری، نسبت به اجرای عملیات برفروبی و نمکپاشی در طول ۶۲۰۰ کیلومتر باند سرویس راه‌های استان اقدام کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی از استان قم، محمد پورتیموری مدیر این اداره کل، از اجرای عملیات گسترده برفروبی و نمکپاشی درسطح راههای استان قم خبر داد.

وی ضمن اعلام خبر فوق گفت: بی تردید حجم گسترده بارش‌های اخیر برف که طی چند سال گذشته در قم بی نظیر بوده را باید از عنایات خاصه امام عصر(عج) به هموطنان عزیز در ایام زادروز مبارکشان دانست.

پورتیموری افزود: طی ایام بارش‌های اخیر برف در استان، به منظور استمرار ترافیک روان و جلوگیری از هر نوع انسداد در طول راهها، نسبت به پاشش ۲۸۰۰ تن مخلوط ماسه و نمک درقالب عملیات برفروبی و نمکپاشی در سطح راه‌های برونشهری استان اقدام شده است.

وی در ادامه به پیوستگی و استمرار زمانی بارشهای اخیر برف در سطح استان پرداخت و گفت: استمرار بارش‌ها از سویی و بادروبه خیز بودن برخی محورهای اصلی استان از سویی دیگر، موجب گردید تا عملیات برفروبی و نمکپاشی به طول ۶۲۰۰ کیلومتر باند سرویس در سطح محورهای مواصلاتی استان اجرا شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم در بخش دیگری از این خبر به فعالیت لاینقطع عوامل اجرایی طی ایام برفی اخیر اشاره و تصریح کرد: ۱۱۵ نفر عوامل راهدار با استفاده از ۹۰ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک، طی این مدت با تلاشی زائد الوصف نسبت به اجرای عملیات راهداری زمستانی و استمرار جریان ترافیک روان راههای استان کوشیده اند.

پورتیموری از دیگر اقدامات صورت گرفته طی ایام برفی اخیر، به کمک رسانی به مسافران گرفتار در برف پرداخت و اظهار کرد: غالب گرفتاری خودروها در برف به دلیل خطای راننده و عدم استفاده از زنجیر چرخ به وقوع پیوسته که همکاران راهدار در کمترین زمان ممکن ضمن راه اندازی و هدایت خودرو به مسیر اصلی، نسبت به اسکان موقت مسافران در راهدارخانه ها و کمک به بستن زنجیر چرخ و... اقدام کردند.

وی به پیش بینی هواشناسی در خصوص استمرار بارشها در سطح استان اشاره و تاکید کرد: از تمامی هموطنان عزیز درخواست می‌شود از سفرهای غیر ضروری اجتناب و در صورت مسافرت حتما نسبت به سالم بودن خودرو و تجهیزات جانبی آن از جمله سیستم گرمایشی، سیستم روشنایی و...اطمینان حاصل کنند.

پورتیموری همراه داشتن زنجیر چرخ را در سفرهای زمستانی الزامی دانست و گفت: قبل از حرکت، ضمن تماس با سامانه تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها، از وضعیت راه‌ها و شرایط جوی حاکم بر آنها اطلاع حاصل کنید.