شناسهٔ خبر: 159452 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با اجرای احکام قضایی؛

اراضی ملی استان خوزستان به ارزش بیش از ۱۶ هزار و ۵۵۲ میلیون ریال رفع تصرف شد

یگان خوزستان فرمانده یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از اجرای احکام قطعی قضایی برای رفع تصرف اراضی ملی واقع در استان به مساحت بیش از ۴۱۰ هزار مترمربع و به ارزش ۱۶ هزار میلیارد و ۵۵۲ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، سرهنگ فریدون عبادی فرمانده یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اظهار داشت: در بهمن‌ماه، ۱۱ فقره تعرض به اراضی ملی و دولتی در استان با اجرای احکام قطعی قضائی رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد.

وی افزود: احکام قضائی قطعی با اقدامات حقوقی معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اخذ و به فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان ارسال شده بود که بر این اساس با تلاش و همت کارکنان این فرماندهی و پشتیبانی عوامل انتظامی، اجرا و اقدامات لازم به عمل آمد.

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان خوزستان بیان کرد: با اجرای این احکام، اراضی ملی در استان به مساحت ۴۱۰ هزار و ۵۳۶ مترمربع و به ارزش ۱۶ هزار میلیارد و ۵۵۲ میلیون ریال، ضمن قلع و قمع مستحدثات، رفع تصرف و از دست متصرفان خارج شد.

وی خاطرنشان کرد: عوامل یگان حفاظت اراضی استان خوزستان با قاطعیت تمام، مقابل افراد سودجو و فرصت‌طلب ایستاده و دست متجاوزان به اموال عمومی و بیت‌المال را کوتاه می‌کند همچنین به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی، تحرکات احتمالی در اراضی دولتی و ملی استان را رصد کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موضوع را مورد بررسی و پیگرد قضائی قرار می‌دهد.

عبادی از همکاری مقام قضائی و همراهی مقامات انتظامی استان در مبارزه با زمین خواری و حفظ حقوق بیت المال تقدیر و تشکر کرد.

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان خوزستان تلاش‌های یگان حفاظت اراضی اداره کل را در تعامل با اداره حقوقی در این مسیر مؤثر و پیشرو خواند و از دقت و تیزهوشی رؤسای ادارات راه و شهرسازی شهرستانها قدردانی به عمل آورد.

سرهنگ عبادی از شهروندان خواست تا مشاهدات خود را از موارد زمین خواری به شماره تماس ۱۶۵۶ (شماره چهار رقمی یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن) اعلام کنند.