شناسهٔ خبر: 159455 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۸۰۰ خانواده کهگیلویه و بویراحمدی زمین رایگان دریافت کردند

1814 خانوار یک‌هزار و ۸۱۴ قطعه زمین مسکونی روز سه شنبه هشتم اسفند ۱۴۰۲ در آیینی به خانواده های دارای سه فرزند و بیشتر در استان کهگیلویه و بویراحمد اهدا شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کهگیلویه و بویراحمد)، مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در آیین اهدای زمین به خانواده‌های پرجمعیت استان در یاسوج گفت: این خانواده‌ها براساس ماده چهار قانون جوانی جمعیت یک قطعه زمین دریافت کرده‌اند.

 محمد راستا افزود: پیش‌ازاین ۵۴۰ خانواده کهگیلویه و بویراحمدی در طرح قانون جوانی جمعیت زمین دریافت کرده بودند.

 وی بیان کرد: استفاده از مزایای مسکن در طرح جوانی جمعیت از سال ۱۴۰۰ به‌منظور پیشگیری از پیری جمعیت کشور آغاز شده است.

 مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به درحال اجرا بودن طرح نهضت ملی مسکن به‌عنوان یکی از راهبردهای مهم دولت برای صاحب‌خانه شدن اقشار کم‌درآمد است تصریح کرد: هم اکنون ۱۷ هزار خانه این طرح در استان در دست‌ساخت است.

 راستا عنوان کرد: همچنین هفت هزار واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات دولتی در مناطق روستایی استان در حال ساخت است.

 معاون عمرانی و هماهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت سیزدهم با حمایت‌های گوناگون از کمک‌های درمانی به فرزندآوری زوج‌های جوان گرفته تا اهدای زمین تلاش‌های گسترده‌ای برای پیشگیری از پیری جمعیت در استان انجام داده است.

 محمدعلی روستا با اشاره به اینکه نشاط؛ پویایی و آینده ایران قوی نیازمند داشتن جمعیت جوان است افزود: تغییر نگرش‌ها درباره فرزندآوری در خانواده‌ها نیازمند مشارکت رسانه‌های ارتباط‌جمعی در اطلاع آگاهی‌بخشی است.

 وی با اشاره به اینکه دولت طرح‌های مختلفی برای تأمین مسکن خانواده‌های کم‌درآمد کهگیلویه و بویراحمد در دست‌ساخت دارد تأکید کرد: کیفیت ساخت‌وساز در این طرح‌ها اولویت مسئولان در این طرح است.

 روستا خاطرنشان کرد: دولت در تلاش است با هماهنگی‌های ایجاد شده بین دستگاه‌های اجرایی متولی و نظام‌مهندسی استان و استفاده از مصالح ساختمانی باکیفیت خانه‌های طرح در حد شخصی‌ساز در اختیار مردم احداث کند.

 در پایان این آیین از خانواده‌های چندقلویی کهگیلویه و بویراحمد با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.