شناسهٔ خبر: 159496 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

پیشرفت ۱۵ تا ۹۵ درصدی ۸ تقاطع غیرهمسطح در استان اصفهان

بهزاد شاهسوندی اصفهان معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: هشت تقاطع غیر همسطح و تونل با پیشرفت ۱۵ تا ۹۵ درصدی در استان اصفهان در حال احداث است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: هشت تقاطع غیر همسطح و تونل در استان اصفهان با پیشرفت ۱۵ تا ۹۵ درصدی در حال ساخت است.  

وی افزود: این طرح‌ها شامل محور پلیس‌راه - علویجه، زیرگذرهای کاشان نوش‌آباد، چرمهین زمان‌آباد، و انشان، الکترونیک، اسحاق‌آباد و سادیان و پل زیرگذر افجد است.  

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: برای اجرای این طرح‌ها در مجموع ۲۱ و نیم کیلومتر راه‌سازی انجام می‌شود.  

وی با بیان اینکه مجموع مبلغ قرارداد احداث این تقاطع‌های غیرهمسطح و پل‌ها، ۹۴۵ میلیارد ریال بوده است اضافه‌کرد: تاکنون ۴۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده‌است.  

شاهسوندی با بیان اینکه بیشترین پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها مربوط به محور پلیس‌راه - علویجه با ۹۵ درصد پیشرفت است که روکش آسفالت گرم و نصب نرده‌ها و علائم ایمنی آنها در نیمه نخست امسال انجام شده‌است، افزود: زیرگذر چرمهین زمان‌آباد هم با همین میزان پیشرفت، در ۶ ماهه اول سال، روکش آسفالت گرم آن انجام شده‌است.  

وی به طرح‌های تکمیل و بهره برداری شده تقاطع غیر همسطح و پل‌ها در سال گذشته هم اشاره و اعلام‌کرد: این چهار پروژه شامل احداث باند دوم محمدآباد- امام زاده علی‌اکبر به طول سه و نیم کیلومتر با چهار دهانه پل آبرو، باند دوم سه و نیم کیلومتری سه راهی سیان- اژیه با پنج دهانه پل آبرو، روکش آسفالت لایه دوم محور هشت کیلومتری بادرود- کاشان و هفت کیلومتری روکش آسفالت محور تیران- سامان است.  

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: در مجموع مبلغ قراردارد اجرای این طرح‌ها، ۴۱۳ میلیارد ریال بوده که ۳۲۰ میلیارد آن هزینه شده‌است و دیون دارد.  

وی خاطرنشان کرد: مجموع راه‌های استان اصفهان، ۱۲ هزار و ۳۴۶ کیلومتر شامل ۲ هزار و ۲۶۷ کیلومتر بزرگراه، ۴۸۰ کیلومتر آزادراه، ۲ هزار و ۶۸۳ کیلومتر راه اصلی، ۱ هزار و ۱۸۵ کیلومتر راه فرعی و پنج‌هزار و ۷۳۱ کیلومتر راه روستایی است.  

شاهسوندی گفت: همچنین، ۱۶ هزار و ۱۱ دستگاه تونل و پل شامل ۲ دستگاه تونل، ۴۱۶ دستگاه پل با دهانه ۶ متر به بالا و ۱۵ هزار و ۵۹۳ دستگاه پل با دهانه کمتر از ۶ متر در محدوده راه‌های استان اصفهان است.