شناسهٔ خبر: 15952 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیركل راه و شهرسازی گلستان:

نقش راهدار فقط پاكسازی و برفروبی راه‌ها نیست/ فعالیت ۴۵۰ راهدار در گردنه‌های برفگیر گلستان

علی بخش رستمی مدیركل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به رسالت خطیر راهداران در جاده‌ها گفت: نقش راهداران فقط پاكسازی و برفروبی راه‌ها نیست بلكه آنان به عنوان حافظ، نگهبان و مراقب راه‌ها نقش ویژه ای در سطح راه ها دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس علی بخش رستمی روز سه شنبه به مناسبت اول دی ماه روز راهدار در گفت و گویی خبری با سیمای مركز استان گفت: راهداران كسانی هستند كه علاوه بر نگهداری از راه‌ها به عنوان سرمایه‌های ملی، راه را ایمن و آماده برای بهره برداران می‌كنند و این رسالت مهم بر كسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به اینكه راه‌ها به عنوان سرمایه‌های ملی نیاز به مراقبت ویژه دارند، اضافه كرد: آنچه در سال جاری برای استقبال و مراقبت ویژه از راه‌ها در فصل زمستان فراهم كردیم تجهیز راهدارخانه‌های ثابت و سیار استان با ۱۷۰ دستگاه ماشین آلات سبك، سنگین و نیمه سنگین است.

به گفته رستمی، آماده‌سازی انبارهای شن و ماسه، تجدید خط كشی راه‌ها، به روزرسانی و احیای تابلوهای افقی و عمودی به عنوان زبان راه‌ها از دیگر اقدامات انجام شده در طول راه‌های استان همزمان با شروع برودت هوا از اواسط آبان ماه سال جاری بوده است.

همچنین، رستمی از برگزاری نشست‌های مشترك با استان‌های همجوار و دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی استان و برگزاری جلسات كمیسیون ایمنی راه‌ها با حضور مسوولان ارشد استان به عنوان بخشی دیگر از اقدامات زمستانی این اداره كل نام برد.

مدیركل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به اینكه در سال جاری زودتر از موعد به استقبال زمستان رفته‌ایم، اظهار امیدواری كرد كه با كمك راهداران و عوامل راهداری مستقر در راه‌های استان و با همكاری مردم بتوانیم ایمنی جاده ها را در فصل سرما تامین كنیم.

رستمی افزود: در حال حاضر بیش از ۴۵۰ راهدار و عوامل راهداری در قالب ۴۰ اكیپ در سطح یكهزار و ۹۰۰ كیلومتر از راه ها و ۶۰۳ كیلومتر از گردنه‌های برفگیر استان در حال انجام عملیات راهداری هستند./

نظر شما