شناسهٔ خبر: 159654 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد:

حمایت از نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد اردبیل

حمایت از نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد اردبیل معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل از ادامه دار بودن حمایت‌ها و کمک‌های دولت و شهرداری‌ها از بازآفرینی و نوسازی مسکن در بافت های فرسوده و ناکار آمد شهری استان اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محمد زارع حسین زاده معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهارکرد: حمایت و کمک های دولت و شهرداریها از نوسازی مسکن در بافت های فرسوده و ناکار آمد شهری برای مالکان و سازندگان این محدوده ها ادامه دارد.

وی افزود: این حمایت ها جزء حقوق مالکان املاک و سازندگان در بافت های فرسوده و ناکار آمد شهری بوده و آنها حق دارند از این مشوق ها بهره مند شوند و لازمه این کار واقع شدن ملک افراد در محدوده بافت های فرسوده می باشد.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل درادامه افزود: درگام اول مردم عزیز می توانند با ورود به سامانه اینترنتی ارائه تسهیلات بافت فرسوده به آدرسwww.facility.udrc.ir  از قرارگیری ملک خود در محدوده بافت های فرسوده مطلع شوند، که در صورت تایید از حمایت هایی همچون صدور مجوزها و انشعابات، وام و تسهیلات بانکی، کمک های کالبدی (شهرسازی) و یا واحد مسکونی در مقابل زمین بهره مند گردند.

عضو شورای مسکن استان تاکید کرد: با هماهنگی و هدایت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل صدور پروانه ساختمانی (با تخفیف)، انشعابات شامل آب و فاضلاب، برق، گاز و تلفن و همچنین ارائه پایان کار ساختمان در کوتاهترین زمان و خارج از نوبت توسط دستگاههای مربوطه انجام می گیرد.

اعلام آمادگی دستگاههای خدمات رسان استان به راه اندازی کار مالکان و سازندگان واحد های مسکونی در بافت های فرسوده

زارع حسین زاده تاکید کرد: همه مسئولین دستگاههای خدمات رسان استان شامل شرکت آب و فاضلاب، مخابرات، شرکت گاز،  شرکت برق و شهرداریها در این خصوص اعلام آمادگی نموده اند که در کمترین زمان ممکن نسبت به راه اندازی کار مالکان و سازندگان واحد های مسکونی در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری اقدام نمایند.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل در ادامه به ارائه تسهیلات بانکی اشاره کرد و افزود: مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان برای مرکز استان و مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان برای سایر شهرها با سود ۲۳ درصد و زمان بازپرداخت ۲۰ ساله در قالب وام نهضت ملی(ساخت)و همچنین مبلغ ۱۸۵میلیون تومان با سود صفر درصد در دوران مشارکت و بازپرداخت در زمان اتمام دوران مشارکت و مبلغ ۳۶۵ میلیون تومان با سود ۲۳ درصد با زمان بازپرداخت ۷ ساله در قالب وام نوسازی مسکن(ساخت)پرداخت می شود.

وی اظهار داشت: میزان وام اجاره ۱۲۰ میلیون تومانی برای کلانشهرها و مبلغ ۹۰ میلیون تومان برای سایر شهرها با سود ۴ درصد و بازپرداخت ۳ ساله تدارک دیده شده است.