شناسهٔ خبر: 159734 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

صدور پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده شهری از ۲۳۵ هزار واحد گذشت

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، آمار صدور پروانه ساختمانی و آغاز فرآیند نوسازی در بافت‌های ناکارآمد شهری را از ابتدای دولت سیزدهم، بیش از ۲۳۵ هزار واحد عنوان کرد.

محمد آیینی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت صدور پروانه و آغاز فرآیند ساخت و نوسازی واحدها در بافت‌های ناکارآمد شهری را از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، گفت: آمارهای صدور پروانه و فرآیند نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون به بیش از ۲۳۵ هزار واحد رسیده است.

آیینی توضیح داد: صدور پروانه ساختمان در تهران به عنوان یکی از کلان‌شهرهایی که نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده آن از اهمیت ویژه‌ای برخودار است برای بیش از ۴۵ هزار واحد صادر شده است و انتظار می‌رود تا با ارایه مشوق‌های مناسب که در بسته تشویقی نوسازی در نظر گرفته شده است و همچنین همکاری شهرداری‌ها میزان مشارکت مردم برای نوسازی واحدهای فرسوده در بافت‌های ناکارآمد شهری در تمامی شهرها، رشد بیش‌تری یابد.

گفتنی است؛ یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم در زمینه بازآفرینی شهری موضوع نوسازی مسکن بوده است که این در زمینه بارها بر تشکیل حلقه‌های میانی به عنوان واسط بین مردم و بخش‌های دولتی، تاکید شده است.