شناسهٔ خبر: 159741 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

بیش از ۱۰۰ پروژه فضای سبز در محلات هدف بازآفرینی شهری اجرا شد

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر ترویج بسته‌های تشویقی نوسازی توسط شهرداران و گروه‌های جهادی از اجرای بیش از یکصد پروژه فضای سبز در محلات هدف بازآفرینی خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت بازآفرینی شهری ایران، محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در جلسه شورای مسکن که با حضور اعضای هیئت‌مدیره، معاونان و مدیران شرکت و همچنین مدیران ادارات راه و شهرسازی استان‌ها و نیز شهرداری‌های کشور برگزار شد، ضمن تأکید بر این که آگاه‌سازی شهروندان بیشترین تأثیر را در رونق نوسازی بافت‌های فرسوده دارد، عنوان کرد: از شهرداری‌ها می‌خواهم تا مستقیماً به موضوع اطلاع‌رسانی و ترویج بسته‌های تشویقی ورود پیدا کنند و در این راه از ظرفیت پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات، گروه‌های جهادی داوطلب، امامان جماعت مساجد و معتمدان محلات استفاده کنند.

موانع موجود برای نوسازی مسکن برطرف می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که برای ۹۰ درصد از موانع موجود بر سر نوسازی مسکن و نیز بازآفرینی شهری راه‌حل قانونی وجود دارد، اظهار کرد: مشکل اصلی عدم اطلاع از این قوانین بوده و به همین دلیل یکی از مهم‌ترین رویکردهای شرکت بازآفرینی شهری ایران ترویج و اطلاع‌رسانی است.

 اجرای بیش از ۱۰۰ پروژه فضای سبز در محلات هدف بازآفرینی شهری

 آئینی با اشاره به این که شرکت بازآفرینی شهری ایران بیش از ۱۰۰ پروژه فضای سبز شامل احداث بوستان، پارک و فضای سبز در محلات هدف اجرا کرده است، عنوان کرد: علاوه بر این شرکت در احداث پارک و بوستان‌های بسیاری با شهرداری‌ها مشارکت دارد. شرکت از هر فرصتی جهت اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ نوسازی بافت‌های فرسوده استفاده می‌کند و به همین دلیل روز ۱۵ اسفند که به نام روز درختکاری نام‌گذاری شده است در تمام بوستان‌های احداث شده در استان‌ها با حضور مسئولان محلی و استانی مراسم درختکاری برگزار خواهد شد. همچنین به مناسبت این روز پویش نهال نو- خانه نو نیز برگزار خواهد شد.

 کاهش تورم با تولید مسکن

 مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان این که تولید مسکن به کاهش تورم می‌انجامد، تصریح کرد: هر چه شرایط را برای تولید مسکن فراهم کنیم ام‌الفساد تورم نیز کاهش می‌یابد و از سوی دیگر برای کسانی که در این بافت‌ها زندگی می‌کنند تولید ثروت نیز می‌شود.