شناسهٔ خبر: 159742 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت ساماندهی و بازآفرینی شهری:

۶۲ درصد از برنامه بازآفرینی شهری ۲ سال نخست دولت سیزدهم محقق شد

آقایی سرپرست معاونت ساماندهی و بازآفرینی شهری شرکت بازآفرینی شهری ایران از تحقق ۶۲ درصدی برنامه نوسازی مسکن در بخش بازآفرینی شهری در دو سال ابتدای دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت بازآفرینی شهری ایران، یداله آقایی سرپرست معاونت ساماندهی و بازآفرینی شهری گزارشی از عملکرد استان‌ها در خصوص نوسازی مسکن ارایه کرد و گفت: عملکرد استان‌ها بر اساس درصد تحقق برنامه تولید مسکن نسبت به سهمیه  دو سال ابتدایی ۶۲ درصد است. به گفته آقایی آمار نوسازی استان‌ها در ۶ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ ۱۹.۷ درصد رشد داشته است.

وی با بیان این که استان‌های خراسان، هرمزگان و مازندران  در نوسازی مسکن روند صعودی داشته‌اند، تصریح کرد: میانگین درصد نوسازی بافت فرسوده به تولید واحد مسکونی کل کشور در بهار امسال  ۲۰.۹ درصد بوده است. به گفته او شهرهای تهران، مشهد، کرمانشاه، تبریز و اصفهان در سال جاری به لحاظ تعداد واحد به ترتیب جزو شهرهای برتر در این حوزه به شمار می‌روند.

آقایی ادامه داد: با تاکید وزیر راه و شهرسازی میزان تسهیلات نوسازی مردمی در بافت‌های فرسوده از ۳۰ هزار واحد به ۴۰ هزار واحد افزایش یافت که باید قرارداد آن تا پایان سال با بانک عامل بسته شود.

وی همچنین از افتتاح ۳۰ هزار واحد نوسازی مردمی در آینده نزدیک  با حضور رییس جمهور خبر داد و از شهرداری‌ها خواست تا برای آماده شدن این افتتاح شرکت را یاری دهند.