شناسهٔ خبر: 159784 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۱۱ ماهه گذشته انجام شده است؛

خط کشی ۱۹۵ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان نمین

خط کشی راه ها رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نمین گفت:۱۹۵ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان نمین در ۱۱ ماهه گذشته خط کشی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، مهدی آزاد رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان نمین در بازدید از محور اردبیل -آستارا با بیان اینکه در مدت یاد شده محورهای اصلی، فرعی و روستایی این شهرستان با استفاده از ۲ هزار و ۸۰۰ تن آسفالت سرد و گرم لکه گیری شده گفت: راهداران ۱۴۲ کیلومتر عملیات شانه سازی انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۳۲۶ کیلومتر از حریم راه اصلی و جاده شنی شهرستان نمین تسطیح و رگلاژ شده تصریح‌کرد: ۱۱۵ مورد از تیرهای روشنایی با دپو خاکریز ایمن سازی شده‌است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان نمین حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها را به‌عنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و ادامه‌داد: در این راستا با ۳۷۵ مورد گشت حریم جهت جلوگیری از تجاوز به حریم، ۵۶ مورد ساخت و ساز غیر مجاز شناسایی و متوقف، ۲۲ مورد درخت‌کاری غیر مجاز جمع آوری و همچنین با اخذ ۲۷ مورد دستور قضائی نسبت به رفع آثار تجاوز به حریم در حوزه استحفاظی این شهرستان اقدام شده‌است.

آزاد در ۱۱ ماهه گذشته از جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا توسط ۲۴ شرکت حمل ونقل کالا در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد:۴۴ هزار و ۲۷۲ برگ بارنامه نیز در شهرستان نمین صادر شده‌است.

وی در مدت یاد شده جابه‌جایی ۱۱ هزار و ۵۱۶ نفر مسافر را در این شهرستان یادآور شد و اظهار کرد: این میزان جابه‌جایی مسافر توسط دو شرکت مسافربری جابه‌جا شده‌است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان نمین نصب ۴۰ مورد استوانه ایمنی در دماغه پر برخورد، اصلاح و بازسازی ۱۴۵ شاخه گاردریل، ایمن سازی ۱۱۵ مورد تیرهای روشنایی با دپو خاکریز، رنگ آمیزی ۳۶۰ متر مربع سرعت کاه‌ها، جمع آوری و بازسازی ۲۱۵ عدد تابلوهای فرسوده، شست‌وشوی ۴۸۱۰ عدد تابلو، انجام ۳۰۰ کامیون ریزش برداری، پاک‌سازی ۲۰۲ کیلو متر زباله و حمل ۳۷۰ کامیون مصالح را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۱۱ ماهه گذشته برشمرد.

آزاد با بیان اینکه راهداری شهرستان نمین مسئولیت نگهداری از ۳۶۷ کیلومتر راه ارتباطی را برعهده دارد، گفت: از این مقدار ۴۵ کیلومتر راه اصلی، ۳۶ کیلومتر راه فرعی، ۱۹۲ راه آسفالت روستایی، ۳۴.۵ کیلومتر راه شنی و خاکی و ۶۰ کیلومتر نیز راه مرزی است.