شناسهٔ خبر: 159795 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل ونقل راهداری استان اردبیل خبر داد؛

جابه‌جایی یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مسافر از استان اردبیل

افزایش 20درصدی جابجایی مسافر در چهار محال وبختیاری معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: یک میلیون و ۵۰۰ هزارنفر مسافر در ۱۱ ماهه گذشته از استان اردبیل جابه‌جا شده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، رضا شیرین زاده معاون حمل ونقل راهداری استان اردبیل در بازدید از شرکت‌های مسافربری شهرستان اصلاندوز از جابه‌جایی یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مسافر از استان اردبیل خبر داد و گفت: در مدت مشابه سال قبل یک میلیون و ۴۱۷ هزار نفر مسافر از این استان به مقاصد مختلف جابه‌جا شده‌بودند. 

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۲۳۵ هزار مورد صورت وضعیت صادر شده، افزود: شهرستان اردبیل با ثبت حدود ۱۲۵ هزار صورت وضعیت بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

شیرین زاده با بیان اینکه در ۱۱ ماهه گذشته ۷۲۷ هزار و ۷۴۸ نفر مسافر با وسیله نقلیه اتوبوس، ۱۱۰ هزار و ۵۶۳ نفر مسافر با وسیله نقلیه مینی بوس و ۵۹۱ هزار و ۳۹۰ نفر مسافر نیز با وسیله نقلیه سواری از استان جابه‌جا شده‌اند تصریح‌کرد: در جابه‌جایی مسافر با وسیله نقلیه اتوبوس نسبت به‌مدت مشابه سال قبل که ۶۸۸ هزار و ۸۸۴ نفر مسافربود در ۱۱ ماهه گذشته افزایش بیش از ۵ درصدی را نشان‌می‌دهد.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل اظهار کرد: در مدت یاد شده ۸۲۷ هزار و ۸۹۵ نفر مسافر از شهرستان اردبیل،۶ هزار و ۶۱۳ نفر مسافر از شهرستان نیر،۱۱ هزار و ۵۱۶ نفر مسافر از شهرستان نمین،۲ هزار و ۷۱۷ نفر مسافر از شهرستان بیله سوار،۱۱۱ هزارو ۷۳۴ نفر از شهرستان پارس‌آباد، بیش از ۱۲۹ هزار نفر مسافر از شهرستان خلخال،۶ هزار و ۶۳۸ نفر مسافر از شهرستان کوثر، بیش از ۷۹ هزار نفر مسافر از شهرستان گرمی،۲۳۰ هزار و ۵۵۴ نفر مسافر از شهرستان مشکین شهر،۳ هزار و ۴۰۲ نفر مسافر از شهرستان سرعین،۳ هزار و ۸۳۲ نفر مسافر از شهرستان اصلاندوز و ۱۶ هزار و ۶۳۷ نفر مسافرنیز از سایر شهرستان‌ها به مقاصد مختلف جابه‌جا شده‌اند.

شیرین زاده در ۱۱ ماهه گذشته از افزایش ۶۶ درصدی جابه‌جایی مسافر در شهرستان سرعین  خبر داد و تصریح‌کرد: در ۱۱ ماه گذشته بیش از ۳ هزار و ۴۰۲ نفر مسافر از شهرستان سرعین به مقاصد مختلف جابه‌جا شده بود که این رقم در ۱۱ ماهه سال قبل ۲ هزار نفر بود.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل فعالیت ۷ پایانه مسافربری در استان اردبیل را یادآور شد و اظهار کرد: هزار و ۲۳۱ ناوگان مسافر در استان اردبیل در حال خدمات رسانی به مردم و مسافران هستند.

شیرین زاده با اشاره به فعالیت ۶۲ شرکت مسافربری در استان اردبیل خدمات رسانی ۲ هزار و ۲۴۰ راننده در استان اردبیل را به مردم و مسافران یادآور شد و افزود: مردم و مسافران می‌توانند هرگونه شکایت و انتقاد خود از عملکرد شرکت و راننده را به سامانه ۱۴۱ اداره کل راهداری استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون‌های مربوطه به تخلفات رسیدگی شود.