شناسهٔ خبر: 159819 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی:

زمین رایگان در قالب طرح جوانی جمعیت به ۱۸۰۰ خانواده کهگیلویه و بویراحمد اهدا شد

یاسوج زمین رایگان در قالب طرح جوانی جمعیت به هزار و ۸۱۴ خانواده پرجمعیت کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی اهدا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان کهگیلویه و بویراحمد، علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در مراسم اهدای زمین رایگان در قالب طرح جوانی جمعیت به هزار و ۸۱۴ خانواده کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای تامین این میزان زمین مسکونی ۷۰ همت سرمایه‌گذاری از سوی دولت سیزدهم صورت گرفته است.

نبیان بیان کرد: طرح حمایت از مسکن خانواده های پرجمعیت در قالب پویش مهدوی در حال اجرا است و براساس این طرح دولت در تلاش است تا افزون بر واگذاری زمین حمایت‌های دیگری به‌منظور تامین سرپناه برای این خانواده ها انجام دهد.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی تصریح کرد: برای ساخت خانه همچنین پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی به خانواده‌های مشمول طرح جوانی جمعیت تخصیص می یابد.

وی ابراز کرد: همچنین براساس برنامه ریزی صورت گرفته، قرار است که شهرداری‌های سراسر کشور به منظور تخفیف در هزینه های ساخت مسکن با خانواده های مشمول طرح جوانی جمعیت همکاری کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی  با اشاره به اینکه کمک به خانه دار شدن اقشار کم درآمد از شعارهای رییس جمهور در دوران تبلیغات انتخاباتی بوده ، تصریح کرد: دولت کارهای خوبی برای تحقق این وعده انجام داده است.

وی گفت: هم اکنون در کشور دو میلیون و ۲۸۰ هزار مسکن در حال ساخت است.
نبیان افزود: پیش بینی شده است که هفتاد هزار زمین با اعتبار هفتاد هزار میلیارد تومان در اختیار مردم قرار گیرد.
وی با بیان اینکه ۵۰ درصد هزینه نظام مهندسی ساخت این مسکن‌ها از افراد دریافت می‌شودف افزود: همه مشکلات و موضوعات به وزارتخانه اطلاع داده می‌شوند و پیگیر مشکلات هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد  نیز در این مراسم با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت رتبه اول کشور را کسب کرده است، گفت: بیش از ۱۷ هزار واحد طرح نهضت ملی هفت هزار واحد روستایی در دست اقدام است.
محمد راستا ادامه داد: این ساختمان‌ها در زمینی به مساحت ۱۰۰ متر مربع و به صورت ویلایی و با کیفیت ساخته می‌شوند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست هم با اشاره به اینکه در شهرستان‌های لنده و باشت مشکل زمین وجود دارد افزود: کمبود مشکل زمین در این شهرستان‌ها در حال برطرف شدن است.
احمدزاده با اشاره به اینکه مشکل زمین در یاسوج همچنان ادامه دارد، افزود: زمین‌های درجه سه در مرکز استان محدود است و به همین دلیل هنوز زمین مورد نظر در اطراف شهر یاسوج پیش بینی شده است.
وی گفت: زمینی برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی کلنگ زنی شده که هنوز مشکلاتی دارد که در حال برطرف شدن است.

استاندار با اشاره به برخورد نامناسب وزارت راه و شهرسازی با سرمایه گذاران گفت: یک سرمایه گذار برای پیشرفت این استان قدم برمی دارد، اما افراد وزارت خانه مثل یک فروشنده با آنها برخورد می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود تا سرمایه گذار مشارکت نداشته باشد.
احمدزاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود به افتتاح طرح ۲۸۵ واحدی گچساران اشاره کرد و گفت: از ماه‌ها قبل به مردم وعده داده شد که این واحدها به زودی افتتاح می‌شوند در حالیکه هنوز طبق صحبت مدیر کل راه و شهرسازی استان پیشرفت ۸۵درصدی دارد..
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: اهدای زمین به خانوارهای دارای فرزند چهارم و چند قلو در راستای عمل به قانون حمایت از خانواده و فرزندآوری بوده که می تواند بخشی از مشکلات آنها را رفع کند.
آیت الله حسینی افزود: در واقع پیش شرط دریافت رایگان زمین دارا بودن ۴ فرزند است، این در حالیست که بیشتر متقاضیان مسکن از ترس هزینه‌های زندگی و مسکن بچه دار نمی‌شوند.

زمین رایگان در قالب طرح جوانی جمعیت به ۱.۸۰۰ خانواده کهگیلویه و بویراحمد اهدا شد