شناسهٔ خبر: 159846 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

بر اساس نامه دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران؛

جداسازی روستای نصرت‌آباد از حریم شهر الوند بررسی می‌شود

ببینید | برگزاری شورای‌ عالی شهرسازی و معماری بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با موضوع جداسازی روستای نصرت‌آباد از حریم شهر الوند، مقرر شد این مورد در کمیته فنی شورای‌عالی بررسی و نتیجه برای اخذ تصمیم به صحن شورا ارایه شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خسرو دانشجو دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با پاکساز، سرپرست دفتر دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران و دبیر کمیته فنی شماره یک شورای‌عالی، مصوبه شورا را با موضوع بررسی انتزاع روستای نصرت‌آباد از حریم شهر الوند، اعلام کرد.

در این مصوبه تاکید شده است: شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۹ بهمن ۱۴۰۲ مصوبه جلسه مورخ ۲۸ آبان ۱۴۰۱شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان  قزوین در خصوص "بررسی انتزاع روستای نصرت آباد از حریم شهر الوند" را با توجه به صورتجلسه مورخ ۱۰ دی ۱۴۰۲ کمیته فنی شماره یک مورد بررسی قرار داد .

در ادامه آمده است: با توجه به وجود نگرانی از تبعات انتزاع از حریم و تبدیل نصرت آباد به شهر و عدم اقناع شورا بر موضوع انتزاع، مقرر شد تا تبعات ناشی از تبدیل روستای مذکور به شهر مستقل، از جمیع جهات فنی، حقوقی، شهرسازی مجددا در کمیته فنی بررسی و نتیجه جهت اخذ تصمیم نهایی به شورای‌عالی ارائه شود.