شناسهٔ خبر: 159894 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن:

۹۰.۰۰۰ تن فولاد به ارزش ۲.۰۰۰ میلیاردتومان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن خریداری شد/ بزرگ‌ترین معامله خرید فولاد برای تولید مسکن در کشور

مهدیار اسماعیلی رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن از خرید ۹۰ هزار تن فولاد از طریق بورس کالا به مبلغ حدود ۲ هزار میلیاردتومان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن خبر داد.

محمدرضا مهدیار اسماعیلی رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از بزرگ‌ترین خرید حوزه فولاد در بورس کالا برای نهضت ملی مسکن خبر داد و افزود: وزارت راه و شهرسازی با همکاری وزارت صمت و وزارت اقتصاد و امور دارایی، ۹۰ هزار تن کالا، شامل چهار نوع میل‌گرد پرمصرف مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، به مبلغ حدود ۲ هزار میلیاردتومان خریداری کرد.

مهدیار اسماعیلی ادامه داد: این کار با هدف مدیریت زنجیره کالا از معدن تا مسکن انجام شده است و چندین پیامد دارد و با این کار عملا در سال پیش‌رو بخش عمده‌ای از عملیات ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن نسبت به افزایش قیمت‌ها، بیمه می‌شود. بنابراین پروژه‌هایی که در فرایند مراحل ساخت هستند، نگران افزایش قیمت تمام شده نخواهند بود.

وی تصریح کرد: این بزرگ‌ترین معامله خرید فولاد برای عملیات تولید مسکن در کشور محسوب می‌شود.

وی همچنین از مراحل بعدی خرید در حوزه سایر مصالح، مانند سیمان در آینده نزدیک به نفع پروژه‌های نهضت ملی مسکن خبر داد.