شناسهٔ خبر: 15995 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حوزه جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت:

حفظ ایمنی راه‌ها اولویت اصلی راهداری/ هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های راهسازی در دست/ تقویت کریدورهای حمل و نقلی جنوب و جنوب غرب آسیا با حمایت کشورهای عضو اکو

جاده کوهستانی تقویت کریدورهای حمل و نقلی جنوب و جنوب غرب آسیا با حمایت کشورهای عضو اکو، حفظ ایمنی راه‌ها اولویت اصلی راهداری از مهمترین اخبار حوزه جاده ای بود در هفته ای که گذشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، مهمترین اخبار حوزه جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری

فعالیت‌های راهداری مرتبط با ایمنی و جان مردم حتی در نبود اعتبارات تعطیل نشده است.

۴ درصد از ارزش راه‌ها برای نگهداری راهها در نظر گرفته شود و این رقم حدود ۸ هزار میلیارد تومان است ولی اعتبارات تخصیصی برای نگهداری از راهها بسیار کمتر از آن چیزی است که باید باشد.

علی نورزاد مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه

مجموع راه‌های در دست احداث در کشور را بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر که برای اتمام آن به مبلغی حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

محمد اسپری مدیر حمل و نقل و ارتباطات سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو)

کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی می‌توانند ارتباطات حمل و نقلی در جنوب و جنوب غرب آسیا را تقویت کنند و به منظور تحقق این ارتباطات حمل و نقل باید به برخی از موضوعات توجه بیشتری شود.

بوجمعه الطلع وزیر راه الجزایر در دیدار با وزیر راه و شهرسازی

ما در نظر داریم تا ۲۳ هزار کیلومتر جاده سازی در کشورمان انجام دهیم که از این مقدار ۱۲۰۰ کیلومتر آن بزرگراه است. برای انجام این حجم راه مایل هستیم از توانمندی شرکت‌های ایرانی استفاده کنیم.

 

نظر شما