شناسهٔ خبر: 159961 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان عنوان کرد:

تامین ۱۸۰۰ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن در کردستان

شورای مسکن کردستان مدیر کل راه وشهرسازی کردستان با اشاره به تامین ۱۸۰۰ هکتار زمین، در شهرهای استان برای واگذاری به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن، گفت: در حال حاضر با تامین این مقدار زمین دغدغه زمین تا حد زیادی مرتفع شده واولویت ما آماده‌سازی و پیشبرد عملیات اجرایی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (کردستان)،  جهانگیر الیاسی صبح امروز در جلسه شورای مسکن استان کردستان، اظهار کرد:  در زمینه تامین زمین در کردستان کارهای خوبی انجام شده که آخرین مورد آن تصویب الحاق ۲۸۶ هکتار به شهر دیواندره است که در صورت تصویب در شورای برنامه‌ریزی مشکل تامین زمین این شهر برطرف می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت:  تامین زمین ۲۱ هزار واحد مسکن ملی در کردستان تا پایان سال برنامه‌ریزی شده که تاکنون ۱۶ هزار واحد آن محقق شده و امیدواریم در این مدت باقی‌مانده به برنامه مدنظر برسیم.

به گفته وی، تاکنون ۲۵۹ هکتار زمین در سقز، ۲۵۰ هکتار در بانه، ۲۶ هکتار در بیجار، ۱۶۰ هکتار در دیواندره، ۳۷ هکتار در مریوان، ۷۴ هکتار در دهگلان، ۶۹۷ هکتار در سنندج، ۵ هکتار در سروآباد، ۳۰۲ هکتار در قروه تامین شده است.

الیاسی خواستار توجه جدی فرمانداران و شهرداران به بسته‌های تشویقی ۱۹گانه بافت فرسوده شد و گفت: قروه عملکرد خوبی در این حوزه داشته و در سنندج نیز اقداماتی انجام شده است اما باید تمامی شهرها اهتمام بیش‌تری به این موضوع داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان خاطرنشان کرد: در مجموع بانک‌ها پرداخت تسهیلات ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد را تقبل کرده‌اند و تاکنون ۱۳ هزار و ۳۰۷ متقاضی طرح مسکن ملی افتتاح حساب انجام داده‌اند. الیاسی در مورد فرمول دریافت هزینه آماده‌سازی زمین برای مسکن ملی هم عنوان کرد: شیوه‌نامه دریافت هزینه آماده‌سازی زمین، کشوری است و هزینه‌های دریافت شده به مراتب از هزینه واقعی کمتر است.