شناسهٔ خبر: 15999 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئيس اداره راه و شهرسازی نكا در مازندران:

ايمن‌سازی محورها مهمترين فعاليت راه و شهرسازی نكا است

احمد علی آبادی رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان نكا در مازندران از اقدامات ايمن‌سازي در سطح محورهاي تحت پوشش خود به عنوان مهم‌ترين فعاليت اين اداره نام برد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران، احمدعلی آبادی ضمن بيان اين مطلب افزود: وجود راه‌های مواصلاتی مناسب و ایمن در هر جامعه‌ای یکی از ارکان اصلی توسعه اقتصادی و اجتماعی به شمار رفته، از اين رو ایمن کردن راه‌ها از مهمترین عوامل در کاهش سوانح جاده‌ای به حساب می‌آید.

آبادی گفت: شهرستان نکا را می توان به ۳ قسمت کوهستانی،کوهپایه‌ای و جلگه‌ای تقسیم کرد و بر اساس تقسیمات کشوری یک شهر، دو بخش، و ۵ دهستان و ۱۲۸ روستا است.

وی گفت: راه‌های حوزه استحفاظی شهرستان، بزرگراه ۲۴ کیلومتر، راه فرعی عریض آسفالت ۶۹ كيلومتر، راه روستایی آسفالت درجه دو ۱۵۰ کیلومتر و روستایی شنی ۳۱۰ کیلومتر، و راه فاقد شاخصه ۱۰ کیلومتر که مجموعا طول راه ۵۶۴ کیلومتر معادل ۱۳۰۷ کیلومتر راه همسنگ است و تعداد ۱۱ پل بالای ۱۰متر و ۲۱۲ پل ۸ متری وجود دارد.

رئیس اداره راه و شهرسازی نکا بیان کرد: فعالیت‌های انجام شده در محور نکا_ بهشهردر قالب لکه‌گیری با آسفالت گرم به میزان ۵۰ تن، تعویض نیوجرسی‌هاو گاردریل، لایروبی کانال تنفیه پل‌ها، آب روها، رنگ آمیزی نرده‌هاي پل، علف تراشی داخل نیوجرسی، جمع آوری خاک‌ها در دو طرف نیوجرسی و شستشوی تابلو انجام شده است.

وی افزود: در محور نکا به نیروگاه نیز به منظور ایمن‌سازی در این محور با استقرار نيوجرسي به طول ۵کیلومتر، خط کشی این محور به طول ۵کیلومتر، پاکسازی حریم این محور به طول ۲۸ کیلومتر صورت گرفته است.

وی گفت: در محور نکا به هزار جریب نیز در ۳ محور سد گلورد، سه راه بند بن و سوچلما و ارم، لکه‌گیری آسفالت گرم مجموعا ۴۰۰ تن، نصب تابلو و علائم در ۳ محور کوهستانی حدود ۳۵۰عدد، خط کشی در هر ۳ محور به طول ۱۰۰ کیلومتر، ایجاد کانال هدایت آب، لایروبی، تنفیه پل، برداشت قوس و پیچ خطر به عنوان نقاط حادثه خیز با لودرو حمل آن با کامیون، راه اندازی راهدار خانه در ۳ راه بند بن با همکاری منابع طبیعی، برف روبي و نمك پاشی جاده‌ها به دلیل بارش برف در ارم و سوچلما انجام شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نکا افزود: در اجرای ماده ۶ جهت جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز با همکاری مراجع قضایی و نیروی انتظامی ۴۳ مورد اخطار و ۶ مورد تخریب نیز انجام شد.

وی در خصوص عمليات اجرايي در محورهاي روستايي ادامه داد: در خرداد و تيرماه سال جاري ۲ قرارداد در قالب ۲ پكيج به طول ۷۰ كيلومتر در ۲۲ روستاي بخش هزار جريب با پيمانكار منعقد شد كه پكيج يك آن با اعتبار ۱۰ميليارد تومان در قالب روستاهاي محور سه راهي سوچلما به ارم به طول ۱۵كيلومتر، لاكتراش، گلورد به للرد، گلورد به كاركم، رمدانخيل، سه راهي استخرپشت به شيت، اوكركا، درويشخلك به دوآب و پكيج ۲ نيز با اعتباري بالغ بر ۸ ميليارد تومان در محور بندبن به لايي به طول ۱۰ كيلومتر، سارم، چمازده، لايي رودبار، آكرد، چناربن، سيكامرس، برما است.

آبادی گفت: در پكيج يك اجراي لايه زير اساس به طول ۷ كيلومتر، اجراي لايه توونان به طول ۴ كيلومتر و اجراي ديوار گابيون به طول ۳۲ متر و ارتفاع متوسط ۴ متر و اجراي قيرپاشي راه روستايي درويشخلك –دوآب به طول ۱كيلومتر انجام شده است.

وی تأکید کرد: در پكيج ۲ همچنين اجراي لايه توونان به طول ۴كيلومتر، اجراي لايه زير اساس به طول ۵ كيلومتر ،اجراي خاك برداري به حجم ۳۰هزار متر مكعب، اجراي آبرو لوله‌اي ۱۰متري در ۸ باب، اجراي اسفالت راه روستايي آكرد به طول ۳ كيلومتر، اجراي اسفالت روستاي چناربن به طول ۱كيلومتر انجام شده است.

نظر شما