شناسهٔ خبر: 160008 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشدید بازدیدهای نظارتی بر عملکرد ناوگان عمومی در ایام نوروز

اداره ایمنی و ترافیک رئیس ادارۀ ایمنی و ترافیک ادارۀ کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: به منظور سفر ایمن در ایام نوروز بازدیدهای نظارتی بر ناوگان عمومی تشدید می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، حمیدرضا منصف رئیس ادارۀ ایمنی و ترافیک افزود: برای اولین بار در سطح کشور جهت طرح اصلاح رفتارهای ترافیکی و اطلاع رسانی تعداد هشت عدد تابلوی استرابورد با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال در آزادراه مشهد به ملک آباد به صورت رفت و برگشت نصب و اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در آستانه سفرهای نوروزی قرار داریم اظهار کرد: برای افزایش سطح آگاهی ایمنی و توجه به سفر ایمن این اداره تعداد پنج هزار بسته کارت بازی با مضمون ایمنی برای کودکان و نوجوانان سنین دبستان تا دبیرستان طراحی و چاپ کرده که بین خودروهای مسافران جاده ای در روزهای نوروز توزیع خواهد شد.

وی همچنین اعلام کرد: بیش از هفت هزار کارت اطلاع رسانی کمربند ایمنی و هشدار دهنده برای تمامی خودروهای مسافری در نوروز ۱۴۰۳ توزیع می گردد.

منصف برای ایمنی موتورسیکلت ها در محورهای روستایی نیز گفت: ۱۰ هزار عدد شبرنگ برای نصب در روی موتورسیکلت ها و تعدادی کلاه ایمنی با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال به کاربران مربوطه با همکاری پلیس راه توزیع می شود.

رئیس ادارۀ ایمنی و ترافیک ادارۀ کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی برای ایمنی ناوگان های هدف و آشکارسازی در شب و همچنین تریلی های ترانزیت نیز تعداد ۱۰ هزار عدد شـبرنگ تهیه شده که توسط همکاران کنترل و نظارت ناوگان توزیع و نصب می گردد.