شناسهٔ خبر: 160020 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان:

تمام توان خود را برای عملیاتی کردن ۷۵ کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان به کار بستیم

سیستان مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از به‌کارگیری تمام امکانات این اداره کل برای بهره‌برداری از ۷۵ کیلومتر بزرگراه تا پایان اسفندماه امسال در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، عطاء اله اکبری در بازدید از پروژه های راه‌سازی شمال سیستان و بلوچستان گقت: این اداره کل تعهد سنگینی را امسال در حوزه ساخت و توسعه بزرگراه‌ها برعهده گرفت که با وجود همه مشکلات در حال حاضر از همه توان استفاده نمود تا ضمن عمل به تعهد هموطنان عزیزمان در محورهای دو بانده و با آرامش تردد کنند.

وی با بیان اینکه بزرگراه زابل- زاهدان در توسعه بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور، کمک به توسعه سواحل مکران، اتصال کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آبهای آزاد و همچنین ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی سیستان و بلوچستان اهمیت بالایی دارد، افزود: یکی از مهمترین برنامه های این اداره کل تا ۲۸ اسفندماه جاری زیر بار ترافیک رفتن ۲۷ کیلومتربزرگراه به همراه پل مهم شیله در این محور مهم ارتباطی استان است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۳ باقیمانده محور زابل- زاهدان بطول ۲۳ کیلومتر به اتمام خواهد رسید .

اکبری از بهره برداری از ۲۰ کیلومتر بزرگراه در محور زاهدان- بیرجند تا پایان اسفندماه جاری خبر داد و افزود: با برنام ریزی انجام شده این اداره کل بنا دارد تا حدود سه سال آینده شبکه بزرگراهی سیستان و بلوچستان را به خراسان جنوبی متصل نماید.

وی بیان کرد: همچنین با پیگیری های انجام شده قطعه یک بزرگراه زاهدان -خاش بطول ۲۰ کیلومتر که ساخت آن در تعهد این اداره کل بود در طول ۲ سال گذشته به بهره برداری رسید و در حال حاضر تنها پل غیر همسطح راه آهن در کیلومتر ۱۱ این مسیر مانده بود که این پروژه مهم راهسازی استان نیز تا پایان اسفندماه به اتمام خواهد رسید.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با توجه به عقب‌ماندگی استان در زمینه شاخص برخورداری از بزرگراه در طول سه سال اخیر اقدامات گسترده ایی برای جبران عقب ماندگی ساخت و توسعه شبکه بزرگراهی استان مورد توجه این اداره کل قرار گرفت که نتایج ارزنده آن در افزایش ایمنی سفر کاربران جاده ای و توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری استان نمایان است.

اکبری با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌ها از اصلی‌ترین ملزومات جلب سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی هر منطقه است، گفت: سال آینده عملیات اجرایی ساخت ۱۰۰کیلومتر بزرگراه در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل آغاز خواهد شد و این نوید را به مردم گرامی استان خواهیم داد که با توجه به نگاه دولت وبر اساس فرآیندی که شروع شده تا سه سال آینده شبکه بزرگراهی شمال استان شامل زاهدان- زابل، زاهدان -بیرجند زاهدان- بم و زاهدان -میرجاوه کامل خواهد شد.