شناسهٔ خبر: 160069 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با روز درختکاری انجام شد؛

غرس ۴۰۰ اصله درخت به یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم در بخش زنجانرود

راهداری زنجان ۴۰۰ اصله درخت به یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم در بخش زنجانرود غرس شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (استان زنجان ) همزمان با روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، صبح امروز(۱۵ اسفند ماه) با حضور معاونت راهداری، معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و دیگر مسئولین زنجانرود، به یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم ۴۰۰ اصله نهال غرس شد.

در این مراسم، هادی نظری، معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان به منویات مقام معظم رهبری «هر ایرانی، یک درخت» اشاره کرد و گفت: در همین راستا راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در یک حرکت نمادین اقدام به کاشت ۴۰۰ اصله نهال در ۳ راهدارخانه مرکزی، عدل و اندآباد نمود.

وی عمده گونه‌های گیاهی در فرایند کاشت در استان را از نوع ون، سرو خمره‌ای و نقره‌ای، کاتالپا، سنجد و ... خواند و گفت: علت این انتخاب به این خاطر است که این گونه‌ها بسیار کم آبخواه، مقاوم و تقریباً نیاز به نگهداری جهت ادامه حیات ندارد.

نظری غرس نهال در ۴۰ کیلومتر از حاشیه آزادراه زنجان_قزوین را اقدام موفق راهداری در منظرآرایی حاشیه راه‌ها عنوان کرد.

وی تصریح کرد: ایجاد منظر زیبا و دلنشین در حاشیه راه‌ها، منظرآرایی ، آرامش خاطر و افزایش ایمنی رانندگی از جمله مزایای اجرای این طرح به شمار می‌رود.

معاون راهداری تصریح کرد: در اجرای این طرح علاوه بر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و ادارات تابعه شهرستان زنجانرود، منابع طبیعی نیز همکاری کرد که جای بسی تشکر دارد.