شناسهٔ خبر: 160122 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ایمن بودن بناها، آرامش و اشتغال پایدار ۳ ضرورت برای شهرهاست

تهران مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ایمن بودن بناها، آرامش و اشتغال پایدار را ۳ ویژگی شهر خوب بیان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در آیین پویش فرهنگی نهال نو، خانه نو، با دست تو، برای تو با حمایت دولت و شهرداری ها که با تاکید بر ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در فضای محیطی، اجتماعی و فرهنگی محلات هدف روز ۱۵ اسفندماه به میزبانی شهرداری منطقه ۱۵ در محله هدف مینابی برگزار شد، گفت: سه ویژگی شهر خوب اول امنیت و ایمن بودن بناها و مساکن شهر است دوم آرامش که در کنار بستر فضای شهری و شهرسازی درست ایجاد می‌شود و سوم رزق و روزی که در واقع همان اشتغال پایدار برای تمامی شهروندان است، با همراهی این سه عامل می‌توان به ویژگی‌های یک شهر خوب دست‌یافت.

وی افزود: با حمایت دولت و ارائه بسته‌های تشویقی جهت نوسازی و احیای بافت‌های فرسوده و همچنین همراهی و تعامل شهرداری‌ها هم اکنون در شهر تهران شاهد تحولی چشمگیر در احیای بافت فرسوده شهری در مناطق ۲۲ گانه هستیم و با اجرای فراگیر و استقبال روز افزون ساکنان محلات هدف امیدواریم در سال آینده شاهد دگرگونی فضاهای محلات هدف و بازسازی و احیای بناهای موجود در بافت‌ها فرسوده شهر تهران با سرعتی مضاعف باشیم.

آئینی با تأکید بر اینکه پویش مردمی- فرهنگی "نهال نو، خانه نو، با دست تو، برای تو با حمایت دولت و شهرداری‌ها" در واقع بازگوی اهمیت دادن به فضای سبز در فضاهای محلات هدف است گفت: این حرکت نشان دهنده این مهم است که با احیا و بازسازی هر خانه در محلات هدف باید به فضاهای سبز آنجا نیز توجه شود.

وی در پایان از شهرداری‌ها خواست تا بسته‌های تشویقی بافت‌های فرسوده را مطابق با شرایط خاص اجتماعی و فرهنگی پیرامون خود تدوین و اجرا کنند.

لازم به ذکر است پویش نهال نوخانه، نو از فردا پنج شنبه ۱۷ اسفندماه در ۲۳ استان دیگر کشور نیز با دستور وزیر راه و شهرسازی آغاز خواهد شد.

در ادامه حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: ازهر پویشی که به کاهش تعداد سقف‌های لرزان و افزایش نوسازی منجر شود, حمایت می‌کنیم و در محلات استان تهران برای دعوت از مردم برای نوسازی بافت فرسوده حاضر خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه دغدغه دولت و شهرداری‌ها ارتقا کیفیت زندگی شهروندان محلات هدف و کاهش آسیب‌های موجود در بافت‌های فرسوده شهری است خاطرنشان کرد: کاشت نهال به‌معنای حس نو در فضای محلات است که امید داریم روز درخت کاری فرصتی برای حضور در محلات و دیدار با مردم و معتمدین محلات باشد، امروز در محله میناب‌ی منطقه ۱۵ جهت دیدار با سازندگان، مردم و معتمدین محلات و اصحاب رسانه حاضر هستیم و تمام‌قد از احیای بافت‌ها فرسوده شهری و ارتقای کیفیت زندگی ساکنان این محلات حمایت می‌کنیم.

وی از شهرداران مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران و ۴۷ شهردار شهرهای استان تهران خواست به این پویش ملحق شوند و در فرصت باقیمانده تا پایان سال به افزایش جریان نوسازی محلات کمک کنند.