شناسهٔ خبر: 160140 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی بیش از ۲ میلیون و ۲۵ هزار مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی لرستان

مسافر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: در ۱۱ ماه سال جاری ۲ میلیون ۲۵هزار و۵۶۱ مسافر با ناوگان حمل‌ ونقل عمومی استان جابه‌جا شده، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان، مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن‌ماه، تعداد ۲ میلیون و ۲۵ هزار و ۵۶۱ مسافر با حمل و نقل برون شهری استان لرستان جابه‌جا شده‌اند که نسبت به‌مدت مشابه سال قبل با یک میلیون ۸۲۸ هزار و ۸۰۹ مسافر معادل ۱۱ درصد افزایش مشاهده می‌شود.

وی ادامه‌داد: این تعداد مسافر با ۲۴۳ هزار و ۳۶۸ سفر انجام‌شده، که نسبت به‌مدت مشابه سال قبل با ۲۳۸ هزار و ۱۸۲ سفر  ۲ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان اضافه‌کرد: در این مدت ۹۴۱ هزار و ۳۶۱ مسافر توسط ناوگان اتوبوسی که نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته بدون تغییر، ۵۳۰ هزار و ۲۹۲ مسافر از طریق مینی بوس ۶۱ درصد افزایش و ۵۵۳ هزار و ۹۰۸ مسافر از طریق سواری جابه‌جا شده‌است که نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.

شیروانی به تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی و رانندگان استان در حوزه مسافر اشاره کرد و افزود: ۱۶۵ دستگاه اتوبوس، ۲۲۷ دستگاه مینی‌بوس، ۴۲۹ دستگاه سواری و ۲ هزار و ۹۶۸ راننده وظیفه خدمات رسانی و جابجایی مسافر را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه در این مدت ۳۸۹ مورد رسیدگی به شکایت‌های حوزه مسافر انجام‌شده است، افزود: مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود از پایانه‌های مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.