شناسهٔ خبر: 160152 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد؛

رقابت ۲۸ هزار مهندس استان تهران در آزمون ورود به حرفه ۱۷ و ۱۸ اسفند ماه جاری

جنتی مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از رقابت ۲۷هزار و ۹۹۹ نفر مهندس تهرانی طی روزهای پنجشنبه و جمعه پایان هفته جاری در سطح استان در آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه ای معماران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، حسین جنتی مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۷ و ۱۸ اسفند ماه سال جاری) در دو نوبت صبح و عصر ۲۷ هزار و ۹۹۹ نفر داوطلب که شامل ۷ هزار و ۳۳۶ نفر خانم و ۲۰ هزار و ۶۶۳ نفر آقا هستند در ۱۲ حوزه امتحانی شامل ۹ حوزه تهران و ۳ حوزه در شهرستان‌های اسلامشهر و دماوند با هم رقابت می‌کنند.

وی تصریح‌کرد: با توجه به آمار ۱۸۶ هزار نفری کشور در آزمون هفته جاری، تهران ۱۵ درصد از آمار داوطلبان کشوری را به خود اختصاص داده است.

جنتی گفت: کارت ورود به جلسه آزمون در سایت www.sanjeshserv.ir ارائه می‌شود که ضروری است داوطلبان با ورود به پروفایل شخصی خود پرینت کارت ورود به جلسه آزمون را حتماً تهیه کنند.

وی افزود: حد نصاب قبولی آزمون کسب ۵۰ درصد کل نمره آزمون‌های مربوطه بوده اما در رشته‌های "طرح و اجرای گود و پی سازه نگهبان" و "ارزیابی و طرح و اجرای بهسازی" حد نصاب قبولی ۶۰ درصد است.

جنتی گفت: برگزاری آزمون فوق توسط دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی با مجری‌گری سازمان سنجش و آموزش کشور انجام خواهد شد و نظارت عالیه بر حسن اجرای آزمون فوق بر عهده ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های کشور است.

گفتنی است نتایج آزمون تستی در اردیبهشت ۱۴۰۲ از طریق وب‌سایت دفتر بخش سامانه آزمون‌ها به نشانی www.inbr.ir به اطلاع شرکت کنندگان خواهد رسید.