شناسهٔ خبر: 160190 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد:

سند مطالعات بازآفرینی شهری اهواز تصویب شد

جامع خوزستان معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از تصویب طرح مطالعات بازآفرینی شهری اهواز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، محمد جامع، معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اظهار کرد: در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان که به ریاست علی ‌اکبر حسینی‌ محراب، استاندار خوزستان در محل سازمان برنامه ریزی استان برگزار شد، طرح مطالعات شناسایی محدوده و محلات بافت ناکارآمد شهری کلانشهر اهواز تصویب شد.

وی افزود: در کلانشهر اهواز بیش از ۶۰ محله در پهنه ای به وسعت ۳ هزار هکتار قرار گرفته است که این میزان ۱۶ درصد مساحت شهر است.

جامع با اشاره به ضرورت تهیه و تدوین برنامه مشخص برای توسعه شهر تصریح کرد: طرح مطالعات شناسایی محدوده و محلات بافت ناکارآمد شهری کلانشهر اهواز از جمله نیاز های ضروری شهر اهواز برای توسعه پایدار است.

در این نشست استاندار خوزستان با اشاره به دستور کار جلسه در خصوص بررسی مطالعات سند بازآفرینی شهری گفت: با توجه به اینکه زیرساخت ها از قبل در بافت های فرسوده موجود است ساخت و سازها معمولا در این مناطق شکل می گیرد.

علی اکبر حسینی محراب افزود: اگر بنا باشد منطقه جدیدی برای طرح های نهضت ملی مسکن یا مسکن مهر ایجاد شود هزینه سنگیی برای ایجاد زیرساخت ها لازم است لذا باید مردم تشویق به بازسازی ساخت بافت های فرسوده شوند و منازل جدید در این مناطق ساخته شوند.

حسینی محراب تاکید کرد: شهرداری، راه و شهرسازی، نظام مهندسی و سایر دستگاه های ذیربط در این خصوص هماهنگی و برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

گفتنی است در این نشست چند دستورکار از جمله مطالعات سند بازآفرینی شهری، مطالعات گردشگری استان و پیشنهادات کارگروه زیربنایی مورد بررسی قرار گرفت.