شناسهٔ خبر: 160292 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آزمون ورود به حرفه مهندسان استان البرز در ۷ رشته مهندسی برگزار شد

البرز آزمون ورود به حرفه مهندسان در هفت رشته مهندسی شامل عمران، معماری، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، شهرسازی نقشه‌برداری و گرافیک و شش رشته کاردانی و معماران تجربی در تاریخ‌های ۱۷ و ۱۸ اسفندماه امسال‌ در سه حوزه دانشگاه خوارزمی، دانشگاه پیام نور کرج و دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان البرز)؛ سهیل بنی هاشمی رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان ضمن بیان این خبر گفت: تعداد شرکت‌کنندگان در این آزمون ۸۷۳۴ نفر بوده که ۲۷ درصد خانم و ۷۳  درصد آقا است و حد نصاب قبولی در آزمون‌های ورود به‌حرفه  مهندسان و کاردان‌ها در رشته‌های مختلف ۵۰ درصد کل نمره آزمون است.

وی خاطرنشان کرد: نتایج آزمون تستی در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری از طریق وب‌سایت دفتر مقررات ملی ساختمان به اطلاع شرکت‌کنندگان خواهد رسید.

سهیل بنی هاشمی گفت: اعتبار قبولی در کلیه آزمون‌های نظام مهندسی حداکثر به مدت سه سال از تاریخ آزمون می‌باشد و داوطلبان میبایست قبل از پایان این مدت با مراجعه به ملی صدور مجوز ها درخواست صدور پروانه اشتغال بدهند تا پس از بررسی پروانه اشتغال صادر شود.