شناسهٔ خبر: 160316 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز:

۵۰ هکتار اراضی ملی واقع در پلاک ۳۱۷ ساوجبلاغ به دولت اعاده شد

البرز محمدرضا صابری مدیرکل راه و شهرسازی البرز، از اعاده ۵۰ هکتار اراضی ملی واقع در پلاک ۳۱۷ شهرستان ساوجبلاغ به دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان البرز)؛ محمدرضا صابری مدیرکل راه و شهرسازی البرز از اعاده ۵۰ هکتار اراضی ملی واقع در پلاک ۳۱۷ شهرستان ساوجبلاغ به دولت خبر داد.

صابری با بیان این خبر گفت: ۵۰ هکتار از اراضی واقع در پلاک ۳۱۷ شهرستان ساوجبلاغ که در سال ۱۳۶۹ در قالب عقد اجاره از سوی سازمان جهاد کشاورزی به شخصی واگذار گردیده بود پس از الحاق اراضی به محدوده شهر و تحویل آن به اداره کل راه و شهرسازی به جهت عدم اجرای طرح، باز پس‌گیری اراضی در دستور کار قرار گرفته و با پیگیری منجر به فسخ قرارداد اجاره گردید.

وی در ادامه بیان کرد: مستاجر نسبت به شکایت دیوان عدالت اداری اقدام و با توجه به دفاعیات به عمل آمده از سوی اداره کل راه و شهرسازی فسخ قرارداد در دیوان عدالت اداری مورد تایید واقع گردید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز تصریح کرد: در جهت خلع ید متصرف از اراضی نسبت به طرح دادخواست با خواسته تخلیه، خلع ید و قلع و قمع مستحدثات در محاکم دادگستری استان البرز اقدام و با همکاری و کمک دستگاه قضایی در احقاق حقوق دولت و بیت المال و همچنین دفاعیات این اداره کل به موجب دادنامه قطعی صادره از شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان البرز حکم به تخلیه خلع ید و قلع و قمع مستحدثات صادر گردید.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به صدور سند مالکیت بنام دولت به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن ارزش این اراضی ۵۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال می‌باشد.