شناسهٔ خبر: 16035 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی در خراسان شمالی خبر داد؛

تکمیل بیمارستان ۲۱۰ تختوابی شیروان تا پایان سال ۹۵

بیمارستان زهک و  دوست مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی کشور از تخصیص ۵۰ درصد اعتبار مورد نیاز برای تکمیل ساختمان اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی، محمدجعفر علیزاده در سفر یکروزه به این استان گفت: با توجه به نگاه دولت به مقوله بیمارستان و سلامت به منظور ارتقای سلامت جامعه امسال برنامه‌ریزی به نحوی تنظیم شده که ۲۱ بیمارستان با ۲ هزار و ۱۶۰ تخت تحویل داده شود.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی کشور افزود: در همین راستا در حال حاضر ۱۰ بیمارستان درحال تجهیز است که به زودی افتتاح می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در رابطه با اعتبار مورد نیاز برای ساخت بیمارستان‌ها خاطرنشان کرد: در قانون بودجه اعتبار لازم، برنامه‌ریزی و سال بعد مشخص می‌شود.

وی که به منظور بازدید از بیمارستان‌های خراسان شمالی به این استان سفر کرده بود در رابطه با بیمارستان شیروان گفت: این بیمارستان بزرگ با ظرفیت ۲۱۰ تخت است که از محل مصوبات سفر رهبری اعتبارات آن تامین و در سفر هیات دولت نیز بر آن تاکید شده‌است.

علیزاده با اشاره به برنامه‌ریزی به منظور اتمام این بیمارستان طی سال ۹۵، تصریح کرد: این بیمارستان دارای مشخصات بسیار مناسب از قبیل ۷ اتاق عمل، ۶ اتاق زایمان و ۲۶ اتاق مراقبت‌های ویژه است.

وی بیان کرد: همچنین ۴ بخش تخصصی شامل داخلی، جراحی، زنان و زایمان و کودکان و نوزادان نیز برای این بیمارستان تعریف شده که نشان می‌دهد نیازهای تخصصی به صورت کامل در آن دیده شده است.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی کشور یاد آورشد: کلینیک‌های فوق تخصصی برای قلب و چشم و مجهز بودن به بخش‌های آزمایشگاه و سایر بخش‌های خدماتی، اورژانس و درمانگاه از دیگر ویژگی‌های این بیمارستان است.

وی مساحت این بیمارستان  را ۱۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع دانست و گفت: بیش از ۸ و نیم هکتار نیز فضای محوطه این بیمارستان است.

علیزاده پیشرفت فیزیکی این بیمارستان را ۷۹ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی تا پایان سال ۹۵ و حتی زودتر تحویل داده می‌شود.

وی اعتبار هزینه شده برای این بیمارستان را تاکنون ۲۳ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: برای سال بعد نیز اعتبار به صورت کامل پیش‌بینی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در رابطه با ساخت ادارات دولتی در استان نیز اظهار داشت: هم‌اکنون ساختمان اداره کل دارایی با ۶ هزار متر مربع زیربنا در استان در حال احداث است.

وی افزود: امسال یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این اداره کل اختصاص یافت که تاکنون ۵۰ درصد آن تخصیص داده شده است.

وی اظهار کرد: در قانون بودجه برای این ساختمان بودجه مناسبی پیشنهاد داده شده که از رشد قابل توجهی برخوردار است و در صورت تصویب می‌توانیم برنامه‌ریزی دقیقی برای آن داشته باشیم./

نظر شما