شناسهٔ خبر: 160378 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی خبرداد:

اجرای طرح ممیزی ایمنی راه‌های استان آذربایجان شرقی

رضایی رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: طرح مطالعاتی اجرای ممیزی ایمنی راه‌ها، برداشت نقاط و مقاطع دارای اولویت اقدامات ایمنی راه و برداشت و تدقیق تابلوهای محدودیت سرعت منطقه‌ای در مقاطع مهم راه‌های آذربایجان شرقی انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی، روح اله رضایی؛ رییس اداره ایمنی وترافیک گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات سال ۱۴۰۱ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور انجام شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه شناسایی و اولویت بندی نقاط و مقاطعی از راهها که نواقص و یا مخاطراتی به لحاظ ایمنی تردد داشته و یا مستعد بروز تصادفات رانندگی هستند، اهمیت ویژه ای در برنامه ریزی، اولویت بندی و اجرای طرحهای ارتقای ایمنی راهها دارند، از این رو اداره ایمنی و ترافیک راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اقدام به اجرای این طرح کرد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: این طرح شامل انجام ممیزی ایمنی راه در ۴۷ نقطه و مقطع بطول ۴۰۰ کیلومتر و نیز برداشت و اولویت بندی مقاطع نیازمند ارتقای ایمنی در طول ۲۱۰۰ کیلومتر از راههای اصلی و فرعی استان است.

وی افزود: همچنین این طرح که شامل برداشت وضعیت موجود و نیز تعیین حداکثر سرعت مجاز در مقاطع مربوط بر اساس روشهای دقیق و استاندارد است به منظور تدقیق تابلوهای محدودیت سرعت منطقه ای در طول راههای استان انجام گردید.

رضایی تصریح کرد: نتایج این طرحها در جلسه شورای اداری اداره کل در مورخه ۹ اسفند ماه جاری ارائه شد و طبق دستور مدیرکل محترم مقرر شد ادارات ستادی معاونت راهداری و ادارات راهداری شهرستانها با مطالعه دقیق نتایج گزارشها نسبت به رفع نواقص و ارتقای سطح ایمنی اقدام نمایند.